Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SMES DECISIONS TO MEET THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000084" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SMES DECISIONS TO MEET THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    SMEs are important part of community, reaching many sustainable development goals (SDG) without naming and promoting it. They can be empowered to do more. SMEs should make the SDGs a prominent selling point to demonstrate why consumers should buy from them to reduce waste and recycle. If a consumer sees an SME engaged in the SDGs (goal 8,9 and 12), they will be motivated for further support. Their relationship affects the final success in business, which is supported by results of literature review. Like buying organic or recycling, SMEs should allow consumers to contribute to a sustainable world. The main point of the paper is to compare Czech and Polish approach to circular economy by quantitative evaluation based on primary research (Czechia, 210 respondents) and qualitative context comparison in Poland.

  • Název v anglickém jazyce

    SMES DECISIONS TO MEET THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS

  • Popis výsledku anglicky

    SMEs are important part of community, reaching many sustainable development goals (SDG) without naming and promoting it. They can be empowered to do more. SMEs should make the SDGs a prominent selling point to demonstrate why consumers should buy from them to reduce waste and recycle. If a consumer sees an SME engaged in the SDGs (goal 8,9 and 12), they will be motivated for further support. Their relationship affects the final success in business, which is supported by results of literature review. Like buying organic or recycling, SMEs should allow consumers to contribute to a sustainable world. The main point of the paper is to compare Czech and Polish approach to circular economy by quantitative evaluation based on primary research (Czechia, 210 respondents) and qualitative context comparison in Poland.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2019

  • ISBN

    9788075103390

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    235-243

  • Název nakladatele

    Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Petrovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000519107000029