SMES DECISIONS TO MEET THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000084" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000084 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SMES DECISIONS TO MEET THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
Popis výsledku v původním jazyce
SMEs are important part of community, reaching many sustainable development goals (SDG) without naming and promoting it. They can be empowered to do more. SMEs should make the SDGs a prominent selling point to demonstrate why consumers should buy from them to reduce waste and recycle. If a consumer sees an SME engaged in the SDGs (goal 8,9 and 12), they will be motivated for further support. Their relationship affects the final success in business, which is supported by results of literature review. Like buying organic or recycling, SMEs should allow consumers to contribute to a sustainable world. The main point of the paper is to compare Czech and Polish approach to circular economy by quantitative evaluation based on primary research (Czechia, 210 respondents) and qualitative context comparison in Poland.
Název v anglickém jazyce
SMES DECISIONS TO MEET THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
Popis výsledku anglicky
SMEs are important part of community, reaching many sustainable development goals (SDG) without naming and promoting it. They can be empowered to do more. SMEs should make the SDGs a prominent selling point to demonstrate why consumers should buy from them to reduce waste and recycle. If a consumer sees an SME engaged in the SDGs (goal 8,9 and 12), they will be motivated for further support. Their relationship affects the final success in business, which is supported by results of literature review. Like buying organic or recycling, SMEs should allow consumers to contribute to a sustainable world. The main point of the paper is to compare Czech and Polish approach to circular economy by quantitative evaluation based on primary research (Czechia, 210 respondents) and qualitative context comparison in Poland.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2019
ISBN
9788075103390
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
235-243
Název nakladatele
Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Petrovice
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000519107000029