Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Migration and Integration at School Level: A Czech Preliminary Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F21%3AA0000307" target="_blank" >RIV/47813059:19520/21:A0000307 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Migration and Integration at School Level: A Czech Preliminary Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increased migration brings pressure on the local education system. Parents' migration has the effect of acquiring their children's skills and developing their intellectual capital. The article assesses how primary schools in a selected locality are prepared to inform, support and integrate pupils from a foreign language environment. The pilot analysis was performed from secondary data of schools involved in the system support project for teaching Czech in Prague. The surprising result is that only one school achieved the result of a prepared and active school. The second group consists of another five schools. Six schools do not reach even a quarter of points.

  • Název v anglickém jazyce

    Migration and Integration at School Level: A Czech Preliminary Study

  • Popis výsledku anglicky

    Increased migration brings pressure on the local education system. Parents' migration has the effect of acquiring their children's skills and developing their intellectual capital. The article assesses how primary schools in a selected locality are prepared to inform, support and integrate pupils from a foreign language environment. The pilot analysis was performed from secondary data of schools involved in the system support project for teaching Czech in Prague. The surprising result is that only one school achieved the result of a prepared and active school. The second group consists of another five schools. Six schools do not reach even a quarter of points.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of International Conference Economic and Societal Challenges of the European Economy (Covid and Post-Covid Period)

  • ISBN

    9788075104885

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    63-74

  • Název nakladatele

    Silesian University

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Petrovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku