Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Has the COVID-19 Pandemic Changed the Way Travel Agencies Clients’ Make Decisions?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F24%3AA0000511" target="_blank" >RIV/47813059:19520/24:A0000511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15611/2024.92.5.13" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15611/2024.92.5.13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15611/2024.92.5.13" target="_blank" >10.15611/2024.92.5.13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Has the COVID-19 Pandemic Changed the Way Travel Agencies Clients’ Make Decisions?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this chapter was to identify changes in the decision-making process regarding the purchase of package tours in three different periods: before, during and after the COVID-19 pandemic. Identifying these changes will allow both researchers and practitioners to better understand the evolution of consumer behaviour and adapt business strategies to changing market realities. To achieve the research goal, a literature search was conducted and field research was undertaken (N2020 = 1.502 and N2022 = 1.508). In the case of secondary sources, the method of content analysis was used in the adopted research area. Descriptive statistics methods were used to analyse data from primary sources collected using the indirect survey technique (CAWI).

  • Název v anglickém jazyce

    Has the COVID-19 Pandemic Changed the Way Travel Agencies Clients’ Make Decisions?

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this chapter was to identify changes in the decision-making process regarding the purchase of package tours in three different periods: before, during and after the COVID-19 pandemic. Identifying these changes will allow both researchers and practitioners to better understand the evolution of consumer behaviour and adapt business strategies to changing market realities. To achieve the research goal, a literature search was conducted and field research was undertaken (N2020 = 1.502 and N2022 = 1.508). In the case of secondary sources, the method of content analysis was used in the adopted research area. Descriptive statistics methods were used to analyse data from primary sources collected using the indirect survey technique (CAWI).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Importance of Universities for Society and Economy. The Experience of Researchers from the Visegrád Group

  • ISBN

    9788367899918

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    207-216

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Publishing House of Wroclaw University of Economics and Business

  • Místo vydání

    Wroclaw

  • Kód UT WoS kapitoly