Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does Enterpreneurial Education Support Start-up Spirit of Students? Case of the School of Business Administration in Karviná

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F24%3AA0000514" target="_blank" >RIV/47813059:19520/24:A0000514 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aak.slu.cz/artkey/aak-202402-0004_podporuje-podnikatelske-vzdelavani-start-upoveho-ducha-studentu-pripadova-studie-obchodne-podnikatelske-fakult.php" target="_blank" >https://aak.slu.cz/artkey/aak-202402-0004_podporuje-podnikatelske-vzdelavani-start-upoveho-ducha-studentu-pripadova-studie-obchodne-podnikatelske-fakult.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2024.010" target="_blank" >10.25142/aak.2024.010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does Enterpreneurial Education Support Start-up Spirit of Students? Case of the School of Business Administration in Karviná

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Entrepreneurship has a very complex culture content where people are given demanding tasks and responsibilities. For many individuals, this culture is not easy to adopt. There are various forms of support has been created for those interested. One of them is the entrepreneurship education offered to students at the School of Business Administration in Karviná. Within the process of the entrepreneurship course, students gaining professional knowledge followed by personality type through a standardized psychological test. This innovative step would help them how to use this knowledge. The aim of this paper is to introduce the typology of students in the entrepreneurship course within the comparison of the personality typology from a population of real entrepreneurs. In fact, the results show that the students' typology is very different from that of real entrepreneurs. Those results can have an impact on the decision to enter the business and subsequently on the business performance as well or to innovate business courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Does Enterpreneurial Education Support Start-up Spirit of Students? Case of the School of Business Administration in Karviná

  • Popis výsledku anglicky

    Entrepreneurship has a very complex culture content where people are given demanding tasks and responsibilities. For many individuals, this culture is not easy to adopt. There are various forms of support has been created for those interested. One of them is the entrepreneurship education offered to students at the School of Business Administration in Karviná. Within the process of the entrepreneurship course, students gaining professional knowledge followed by personality type through a standardized psychological test. This innovative step would help them how to use this knowledge. The aim of this paper is to introduce the typology of students in the entrepreneurship course within the comparison of the personality typology from a population of real entrepreneurs. In fact, the results show that the students' typology is very different from that of real entrepreneurs. Those results can have an impact on the decision to enter the business and subsequently on the business performance as well or to innovate business courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

    2533-7610

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    42-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus