Funkční vzorek motorgenerátoru s děleným magnetickým obvodem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47909765%3A_____%2F13%3AN0000002" target="_blank" >RIV/47909765:_____/13:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek motorgenerátoru s děleným magnetickým obvodem
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek synchronního motorgenerátoru se soustředěným vinutím s děleným magnetickým obvodem pro použití v dieselelektrickém vysokozdvižném vozíku. Statorové vinutí se skládá 24 cívek navinutých okolo jednotlivých zubů, rotor nese 20 pólů tvořených permanentními magnety typu NdFeB nalepených na rotorový svazek složený z plechů. V porovnání se stávajícím strojem s rozloženým vinutím byl zvýšen průměr statoru z 280 ma 350 mm. Díky tomu bylo možno dosáhnout značného zkrácení axiální délky stroje do štíhlé podoby typické pro motorgenerátory hybridních pohonů. U provedení s děleným magnetickým obvodem jsou cívky statorového vinutí navinuty okolo samostatných zubů, které jsou poté složeny do finálního tvaru statoru a nalisovány do kostry stroje. Laboratorní zkoušky potvrdily správnost elektromagnetického návrhu a použití stroje v motorickém i generátorickém režimu.
Název v anglickém jazyce
Functional model of a motor-generator with split magnetic circuit
Popis výsledku anglicky
Functional model of a synchronous motor-generator with concentrated winding and split magnetic circuit for use in a diesel electric lift truck. Stator winding consists of 24 coils, which were wound around each individual tooth, the rotor carries 20 poles constituted by NdFeB permanent magnets glued on the rotor stack made of lamination. In comparison with the existing generator with distributed winding, the stator outer diameter of the model was increased from 280 to 350 mm, which helped to shorten the stack length to very slim design typical for motor-generators of hybrid drives. Stator design with split magnetic circuit is characterised by winding of separate coils around each stator tooth separately and their subsequent asemblying into the final stator design and pressing into the machine housing. The laboratory tests confirmed correctness of the electromagnetic design and use of the designed machine for motor and generator operation.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI4%2F675" target="_blank" >FR-TI4/675: Synchronní motory se zlomkovým vinutím pro použití v manipulační technice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
1023902
Číselná identifikace
1023902
Technické parametry
Výrazné zkrácení axiální délky stroje, ověření provozu v motorické i generátorické oblasti
Ekonomické parametry
Ověření funkčního principu - ekonomický přínos nelze vyčíslit
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
47909765
Název vlastníka
JULI Motorenwerk, s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—