Metodika pro zajištění a správu bezpečného přenosu dat v otevřených přenosových systémech v železniční zabezpečovací technice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48029483%3A_____%2F07%3A%230000019" target="_blank" >RIV/48029483:_____/07:#0000019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro zajištění a správu bezpečného přenosu dat v otevřených přenosových systémech v železniční zabezpečovací technice
Popis výsledku v původním jazyce
Nové železniční zabezpečovací systémy předpokládají využití otevřených komunikačních systémů pro bezpečnostně relevantní komunikace. Projekt "Bezpečnostní politika pro datové přenosy zabezpečovacích zařízení v železniční dopravě" byl zaměřen na zpracování metodiky pro zabezpečení a řízení bezpečných datových přenosů v otevřených komunikačních sítích. Nejdůležitější roli při zabezpečení datových přenosů hrají kryptografické metody a klíčové hospodářství. Mezi nejdůležitější úlohy projektu patřilo ověřenírůzných kryptografických technik, výběr vhodné pro podmínky bezpezpečných datových přenosů v podmínkách železniční dopravy v České republicea řešení klíčového hospodářství. Navržená metodika pro bezpečnostní politiku a řešení klíčového hospodářství vycházejí z evropských norem jako EN 50126, EN 50128, EN 50129, EN 50159 a specifikací ETCS/ERTMS SUBSET-037 a SUBSET-038. Výsledky projektu včetně navržené metodiky byly úspěšně ověřeny ve spolupráci s Českými drahami při poloprpvozní pilotn
Název v anglickém jazyce
Methodology for ensuring and controlling a safe data transmission through open communication networks in railway interlocking systems
Popis výsledku anglicky
The project ?Safety policy for interlocking systems data transmission in railway transport? was aimed at preparing the methodology for ensuring and controlling a safe data transmission through open communication networks. The most important role in securing the data transmission plays a cryptography and electronic key management. Among the most important tasks of the project was to verify various cryptographic techniques, choose an appropriate one for purpose of safety-related communication in context of Czech Republic rail transport and suggest a solution of the key management. The prepared methodology for safety policy as well as the key management solution is based on EU standards such as EN 50126, EN 50128, EN 50129, EN 50159, and ETCS/ERTMS specifications SUBSET-037 and SUBSET-038. The project results including designed methodology were successfully veryfied in cooperation with Czech Railways in semioperating pilot realization.
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F43D%2F019%2F030" target="_blank" >1F43D/019/030: Bezpečnostní politika pro datové přenosy zabezpečovacích zařízení v železniční dopravě.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů