Tři možná východiska k chápání souvislosti pojmů Evropy a multikulturního světa.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48135445%3A_____%2F07%3A%230000183" target="_blank" >RIV/48135445:_____/07:#0000183 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tři možná východiska k chápání souvislosti pojmů Evropy a multikulturního světa.
Popis výsledku v původním jazyce
Z hlediska filosofického jde o pokus nahlédnout fenomenologické předpoklady, které by mohly směřovat ke kritickému porozumění pojmu multikulturality a jeho vazbu k tomu, co je ?jiné?. Vodítkem budiž ?idea? západního (evropského) myšlení jak v koncepci evropanství u E. Husserla, tak v její kritické reflexi u Lévinase a Derridy.
Název v anglickém jazyce
Three Possible Resources of Understanding the Connection of the Notions of Europe and Multicultural World.
Popis výsledku anglicky
From the philosophical point of view this provides an attempt of glancing at the phenomenological presuppositons which could lead to critical understanding of the notion of multiculturality and the connection to what is ?different?. May the idea of Western (European) thinking be the guideline both for the concept of Europeanism at E. Husserl and for its critical reflection at Lévinas and Derrid.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Multikulturní výchova ve vzdělávání budoucích učitelů a dalším vzdělávání učitelů.
ISBN
80-7290-277-6
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
98-106
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
PedF UK
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—