INTERPRETACE VÝZKUMNÝCH OTÁZEK RELIABILITY JAZYKOVÝCH TESTŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48135445%3A_____%2F22%3AN0000051" target="_blank" >RIV/48135445:_____/22:N0000051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://acc-ern.tul.cz/acc-journal/archiv" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/acc-journal/archiv</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2022-3-005" target="_blank" >10.15240/tul/004/2022-3-005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
INTERPRETACE VÝZKUMNÝCH OTÁZEK RELIABILITY JAZYKOVÝCH TESTŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek řeší problematiku reliability jazykových didaktických testů v rámci jazykového testování. Získaná data slouží pro interpretaci a moderaci testových položek na katedře jazyků. Testováni byli studenti 1 a 2. ročníků Fakulty bezpečnostního managementu a Fakulty bezpečnostně právní Policejní akademie ČR v Praze, oborů Bezpečnostní management ve veřejné správě a Bezpečnostně právní studia. Pro stanovení reliability byl stanoven měřitelný indikátor index vnitřní konzistence s rozdělením do škál, které byly použity pro stanovení kritéria pro hodnocení reliability sub-testů. Reliabilita sub-testů je interpretována v širším kontextu a je důležitým krokem k optimalizaci testovacích procesů v rámci vytváření a doplňování testové banky pro katedru jazyků.
Název v anglickém jazyce
TEST CONSTRUCTION AND EMPIRIC TESTING THE INTERPRETATION OF RESEARCH QUESTIONS OF LANGUAGE TESTS RELIABILITY
Popis výsledku anglicky
This article deals with the topic of reliability of language didactic tests in the framework of language testing. Gained data serve as a means for interpretation and moderation of testing at the language department. Tested students are 1st and 2nd year students of the Faculty of Security Management and the Faculty of Security and Legal Studies of the Police Academy of the Czech Republic. For determining the reliability the measurable indicator index of inner consistence with subdivision into scales was set, thesescales were used for setting the criteria for the evaluation of the reliability of sub-tests. The reliability of sub-tests is interpreted in a wider contest and is an important step to theoptimization of the testing process of creating a test bank for the language department.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60201 - General language studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
2571-0613
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
C
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
47-59
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—