Typ D - Váhy pro vážení vozidel za pohybu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48393789%3A_____%2F23%3AN0000004" target="_blank" >RIV/48393789:_____/23:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Typ D - Váhy pro vážení vozidel za pohybu
Popis výsledku v původním jazyce
Váhy Typ D jsou novou generací vah pro automatické vážení silničních vozidel za pohybu, jejichž původní verzi příjemce podpory uvedl na trh v květnu 2019 pod obchodním názvem TENZOWIM 134. Nově byla vyvinuta jak mechanická část vah (vážicí můstky a základový rám) tak i elektronika vah, která je sdílená s prototypy vah Typ A / B / C. Vývoj se zaměřil na zlepšení provozních vlastností, zejména na zlepšení odolnosti vůči verikálním a horizontálním kmitům vážicího můstku. Výsledkem vývoje jsou váhy umožňující vyšší rychlost jízdy přes vážicí můstek při zachování spolehlivosti měření hmotnostních parametrů vozidla. Byly vyvinuty 2 varianty vážicích můstků - jednomůsková varianta Single jako nápravová váha a dvoumůstková varianta Double jako kolová váha. Optimalizací konstrukce došlo též k podsttnému snížení hmotnosti konstrukce a počtu výrobních operací.Spolu s využitím unifikované elektroniky tak příjemce podpory dokázal výrazně snížit výrobní cenu těchto vah pro vážení vozidel za jízdy.
Název v anglickém jazyce
Type D - Scales for weighing vehicles in motion
Popis výsledku anglicky
The Type D scales are a new generation of weighing instrument for automatic weighing of road vehicles in motio. Original version was introduced by the beneficiary on the market in May 2019 under the trade name TENZOWIM 134. Both the mechanical part of the scales (weighing bridges and base frame) and the electronics of the scales, which are shared with the Type A / B / C prototypes, were newly developed. The development focused on improving the operational characteristics, in particular on improving the resistance to the verical and horizontal vibrations of the weighing bridge. The development resulted in scales allowing a higher overcrossing speed over the weighing bridge while maintaining the reliability of the measurement of the vehicle's mass parameters. Two variants of weighing bridges have been developed - single-bridge variant Single as axle weigher and double-bridge variant Double as the wheel weigher. The optimization of the design and materials also significantly reduced the overall weight of the structure and the number of production operations.Together with the use of the new, unified electronics, the beneficiary was able to significantly reduce the production price of this weigh-in-motion weighing equipment.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG20_321%2F0024577" target="_blank" >EG20_321/0024577: Nová generace plošinových vah</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Typ D
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Typ D: Max [kg]: ≤30000 e [kg]: 10 ≤ e ≤ 50 Min [kg]: 20e Teplotní rozsah [°C]: -20 až +50 Tř. přesnosti dle ČSN EN 45501: III Tř. přesnosti dle OIML R 134: 1; 2 nebo 5 (dle místa užití) Hmotnost základového rámu [kg]: 209 Hmotnost rámu - úspora oproti předchozímu typu TW134 [kg]: 141 Hmotnost vážicího můstku [kg]: 417 Hmotnost vážicího můstku - úspora oproti předchozímu typu TW134 [kg]: 283
Ekonomické parametry
Nová konstrukce základového rámu a vážicího můstku přinesla výrazné materiálové úspory, které překonaly i původně stanovený cíl (30 % hmotnosti materiálu), materiálová úspora dosáhla 40,4%. Na úspory materiálu navazují i finanční úspory na povrchových úpravách, došlo též ke snížení pracnosti vlivem snížení počtu výrobních operací při výrobě.Celková úspora při výrobě meechaniky vah Typ D oproti původnímu typu TENZOWIM 134 je více než 40 000 Kč. Úspora vlivem použití unifikované elektroniky vyvíjené v tomto projektu i pro další typy vah přinese úsporu přesahující 5 000 Kč u vah s můstkem Single a 10 000 Kč u vah s můstkem Double. Ddalší úspory budou plynout z menšího objemu stavebních prací při instalaci vah do vážní zóny, protože klesla zástavbová výška vah z původních 340 mm na 225 mm.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
48393789
Název vlastníka
TENZOVÁHY, s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—