Modelování rizik při přepravě nebezpečných látek.
Popis výsledku
Silniční přeprava nebezpečných látek je nebezpečná. Tato práce je zaměřena na modelování rizik z přepravy nebezpečných látek podél trasy. Riziko je vypočteno na základě statistik nehodovosti, pravděpodobnosti ruptury cisterny při dopravní nehodě, modelušíření nebezpečné látky a modelu účinků látky. Pro podporu procesu modelování využíváme geografické informační systémy (GIS). Výsledkem modelování je individuální a společenské riziko podél trasy přepravy. Tento model můžeme použít pro nalezení kritických částí trasy přepravy, nebo k porovnání rizikovosti možných tras přepravy nebezpečné látky
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:_____/06:#E_387
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Risk modeling for dangerous material transport.
Popis výsledku v původním jazyce
Road transport of dangerous material is high-risk. This study aims at modeling model the risk of transporting dangerous goods along roads. The risk of transporting dangerous goods is evaluated based on accident history along roads, the probability of cistern rupture after a car crash, material dispersion model and impact model. We use the Geographic Information System (GIS) as support for the risk modeling process. The result of this modeling is the evaluation of individual and social risk along a transport route. The model can be used to find the high-risk parts of a transport route or to compare the risk of optional transport routes
Název v anglickém jazyce
Risk modeling for dangerous material transport.
Popis výsledku anglicky
Road transport of dangerous material is high-risk. This study aims at modeling model the risk of transporting dangerous goods along roads. The risk of transporting dangerous goods is evaluated based on accident history along roads, the probability of cistern rupture after a car crash, material dispersion model and impact model. We use the Geographic Information System (GIS) as support for the risk modeling process. The result of this modeling is the evaluation of individual and social risk along a transport route. The model can be used to find the high-risk parts of a transport route or to compare the risk of optional transport routes
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Fourth International Conference ?Challenges in Transport and Communication?
ISBN
80-7194-880-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
431-436
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
Rok uplatnění
2006