Metodika hodnocení dopravní obslužnosti obcí ČR včetně definice typických představitelů obcí a jednoúčelové databáze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48535664%3A_____%2F06%3A%230000281" target="_blank" >RIV/48535664:_____/06:#0000281 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika hodnocení dopravní obslužnosti obcí ČR včetně definice typických představitelů obcí a jednoúčelové databáze
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika řešení je založena na statistické analýze vybraných ukazatelů, které lze objektivně zjistit z disponibilních dat, přiřadit k jednotlivým obcím a následně porovnat s používanými standardy. Analýza jednotlivých obcí je dále doplněna agregací na úroveň typických představitelů obcí, které byly definovány na základě statistické analýzy obcí a jejich charakteristik (funkcí) v systému dopravní obslužnosti. Typičtí představitelé byly definováni: a) z hlediska velikosti obcí: do 500 obyvatel, od 500 do5 000, 5 000 až 20 000 a nad 20 000 obyvatel; b)územní působnosti: obec s pověřeným obecním úřadem, rozšířenou působností, okres, kraj; c) dopravní funkce: regionální a meziregionální dopravní uzly a zastávky rychlíkové dopravy, Analýzy jsou založeny natěchto rozhodujících datech: údaje o obcích - ČSÚ, jízdní řády ? CHAPS, zastávky a jejich zeměpisné polohy a propojení na obce ? CHAPS, mapový podklad, dále na údajích o dopravní obslužnosti v krajích a obcích
Název v anglickém jazyce
Methodology of evaluation of transport public service including definition of typical municipalities and special purpose database
Popis výsledku anglicky
The methodology is based on statistical analysis of chosen indicators that is possible to find out from available data, allocate to respective municipalities and subsequently to compare with used standards. Municipalities were structured and determined according to: a) number of inhabitants: up to 500 inhabitants, from 500 to 5 000, 5 000 to 20 000 and over 20 000 inhabitants; b) territotial scope: municipality with entrusted municipial office, enhanced sphere of authority, district, region; c) transport function: regional and interregional transport junctions and express train stations. It enables to compare current public transport service level between respective regions. Analyses are based on the following data: statistical data on municipalities ?ČSÚ, time tables ? CHAPS, railway and bus stops and its geographical location and links to the municipalities ? CHAPS, map references, further on data concerning public transport service in regions and municipalities
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F54E%2F044%2F110" target="_blank" >1F54E/044/110: Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—