The EU as a Framing Actor : Reflections on Media Debates about EU Foreign Policy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48546054%3A_____%2F11%3A%230000994" target="_blank" >RIV/48546054:_____/11:#0000994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1468-5965.2010.02122.x/full" target="_blank" >http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1468-5965.2010.02122.x/full</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/j.1468-5965.2010.02122.x" target="_blank" >10.1111/j.1468-5965.2010.02122.x</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The EU as a Framing Actor : Reflections on Media Debates about EU Foreign Policy
Popis výsledku v původním jazyce
This article explores the EU?s ability to frame the public debates about its external policies. The article begins by broadening the current discussions about the three aspects of actorness ? legitimacy, attractiveness and recognition ? by introducing the EU?s framing power as a fourth aspect of actorness. Then it proceeds to an empirical analysis of framing, which is based on a discourse analysis of the news coverage of Ukraine (2002?07) in print media in the three biggest EU Member States (United Kingdom, Germany and France).
Název v anglickém jazyce
The EU as a Framing Actor : Reflections on Media Debates about EU Foreign Policy
Popis výsledku anglicky
This article explores the EU?s ability to frame the public debates about its external policies. The article begins by broadening the current discussions about the three aspects of actorness ? legitimacy, attractiveness and recognition ? by introducing the EU?s framing power as a fourth aspect of actorness. Then it proceeds to an empirical analysis of framing, which is based on a discourse analysis of the news coverage of Ukraine (2002?07) in print media in the three biggest EU Member States (United Kingdom, Germany and France).
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP408%2F11%2F2176" target="_blank" >GAP408/11/2176: Evropská unie a římskokatolická církev: "politická teologie" evropské integrace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Common Market Studies
ISSN
0021-9886
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
391-412
Kód UT WoS článku
000286887400010
EID výsledku v databázi Scopus
—