Experimental and Numerical Study of Flow and Dynamics on LSB at 34 MW Steam Turbine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49193864%3A_____%2F20%3AN0000001" target="_blank" >RIV/49193864:_____/20:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://asmedigitalcollection.asme.org/GT/proceedings-abstract/GT2020/84201/V009T23A003/1095240" target="_blank" >https://asmedigitalcollection.asme.org/GT/proceedings-abstract/GT2020/84201/V009T23A003/1095240</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/GT2020-14280" target="_blank" >10.1115/GT2020-14280</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental and Numerical Study of Flow and Dynamics on LSB at 34 MW Steam Turbine
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with experimental research of the flow and dynamics of the blades in the last stage of a steam turbine with nominal output of 34 MW and a connected axial exhaust hood. The experiments were carried out on a turbine with relatively low inlet steam parameters “- 64 bars and 445 °C. It was possible to change the operating modes of the turbine during the course of measurement so that significant ventilation would be achieved in the last stage up to the point when aerodynamic throttling occurred in the last stage. In other words the turbine output varied from about 2 to 35 MW. The output of 2 MW was for the case of the island mode turbine operation.
Název v anglickém jazyce
Experimental and Numerical Study of Flow and Dynamics on LSB at 34 MW Steam Turbine
Popis výsledku anglicky
The paper deals with experimental research of the flow and dynamics of the blades in the last stage of a steam turbine with nominal output of 34 MW and a connected axial exhaust hood. The experiments were carried out on a turbine with relatively low inlet steam parameters “- 64 bars and 445 °C. It was possible to change the operating modes of the turbine during the course of measurement so that significant ventilation would be achieved in the last stage up to the point when aerodynamic throttling occurred in the last stage. In other words the turbine output varied from about 2 to 35 MW. The output of 2 MW was for the case of the island mode turbine operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TK01020029" target="_blank" >TK01020029: Zvyšování účinnosti turbínových stupňů pracujících v mokré páře</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ASME Turbo Expo 2020: Turbomachinery Technical Conference and Exposition
ISBN
978-0-7918-8420-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
ASME
Místo vydání
—
Místo konání akce
Virtual, Online
Datum konání akce
21. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—