Injury Biomechanics of Wheelchair Users Traveling in a Car and Comparsion of Head Injury Criterion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49366378%3A_____%2F11%3A%230000104" target="_blank" >RIV/49366378:_____/11:#0000104 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Injury Biomechanics of Wheelchair Users Traveling in a Car and Comparsion of Head Injury Criterion
Popis výsledku v původním jazyce
Wheelchairs are primary designed for the mobility of the impaired and their passive safety in the event when they will be used as a seat in a car wasnot taken into account during their development. Effective and efficient restraint systems of the wheelchairs are important for safe transportation of children and adults and the possibility to compare them in terms of injury biomechanics is a highly accented topic. Biomechanics of injury then describes the effect of mechanical stress in terms of injury ofthe human body response to impactand is further exploring the mechanism by which these injuries occur. Cooperates closely and learns from biomechanics of sports, musculosceletal system and extreme loads. For orientation in the evaluation of head injury,this study provides an overview of head injury criteria and their mutual comparison.
Název v anglickém jazyce
Injury Biomechanics of Wheelchair Users Traveling in a Car and Comparsion of Head Injury Criterion
Popis výsledku anglicky
Wheelchairs are primary designed for the mobility of the impaired and their passive safety in the event when they will be used as a seat in a car wasnot taken into account during their development. Effective and efficient restraint systems of the wheelchairs are important for safe transportation of children and adults and the possibility to compare them in terms of injury biomechanics is a highly accented topic. Biomechanics of injury then describes the effect of mechanical stress in terms of injury ofthe human body response to impactand is further exploring the mechanism by which these injuries occur. Cooperates closely and learns from biomechanics of sports, musculosceletal system and extreme loads. For orientation in the evaluation of head injury,this study provides an overview of head injury criteria and their mutual comparison.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OSCASRI200901" target="_blank" >OSCASRI200901: FAKTORY - Analýza faktorů ovlivňujících efektivitu výcviku v jeho jednotlivých fázích a profesní využití vojáků AČR v bojových a nebojových operacích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Reliability of drivers car interactions
ISBN
978-80-87136-12-6
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
159-167
Počet stran knihy
216
Název nakladatele
Ústav informatiky AV ČR, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—