CFD simulation the thermal-hydraulic characteristic within fuel rod bundle near grid spacers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F11%3A43896696" target="_blank" >RIV/49777513:23210/11:43896696 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CFD simulation the thermal-hydraulic characteristic within fuel rod bundle near grid spacers
Popis výsledku v původním jazyce
This paper looks into detailed investigation of thermal-hydraulic characteristics of the flow field in a fuel rod model, especially near the spacer. The area investigate represents a source of information on the velocity flow field, vortex, and on the amount of heat transfer into the coolant all of which are critical for the design and improvement of the fuel rod in nuclear power plants. The flow field investigation uses three-dimensional Computational Fluid Dynamics (CFD) with the Reynolds stresses turbulence model (RSM). The fuel rod model incorporates a vertical annular channel where three different shapes of spacers are used; each spacer shape is addressed individually. These spacers are mutually compared in consideration of heat transfer capabilities between the coolant and the fuel rod model. The results are complemented with the calculated heat transfer coefficient in the location of the spacer and along the stainless-steel pipe.
Název v anglickém jazyce
CFD simulation the thermal-hydraulic characteristic within fuel rod bundle near grid spacers
Popis výsledku anglicky
This paper looks into detailed investigation of thermal-hydraulic characteristics of the flow field in a fuel rod model, especially near the spacer. The area investigate represents a source of information on the velocity flow field, vortex, and on the amount of heat transfer into the coolant all of which are critical for the design and improvement of the fuel rod in nuclear power plants. The flow field investigation uses three-dimensional Computational Fluid Dynamics (CFD) with the Reynolds stresses turbulence model (RSM). The fuel rod model incorporates a vertical annular channel where three different shapes of spacers are used; each spacer shape is addressed individually. These spacers are mutually compared in consideration of heat transfer capabilities between the coolant and the fuel rod model. The results are complemented with the calculated heat transfer coefficient in the location of the spacer and along the stainless-steel pipe.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP101%2F09%2FP056" target="_blank" >GP101/09/P056: Experimentální a teoretický výzkum nestacionárního přestupu tepla při dvoufázovém proudění</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
World Academy of Science Engineering and Technology
ISSN
2010-376X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
79
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
108-113
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—