Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of a large Deformable Obstacle for Railway Crash Simulations According to the Applicable Standard

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F12%3A43916422" target="_blank" >RIV/49777513:23210/12:43916422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of a large Deformable Obstacle for Railway Crash Simulations According to the Applicable Standard

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article discusses the design of a deformable obstacle to be used in simulated rail and road vehicle collisions as prescribed by scenario 3 specified by standard ČSN EN 15227. To approve a vehicle in accordance with this standard, it is necessary tocarry out numeric simulations of its collision with a large obstacle, following the standard's specification. A simulated impact of a rigid ball into the obstacle is used to calibrate the obstacle's properties, and the standard specifies limit deformation characteristics for that collision. The closer are the deformation characteristics observed in the test to the limit characteristics prescribed by the standard, the more favorable results can be expected when using the obstacle in actual numeric simulations of frontal impacts of rail vehicles. There are multiple ways to design a FEM model of the obstacle; this article discusses one of those. It shows that given a suitable definition of material properties, this particular approach yiel

  • Název v anglickém jazyce

    Design of a large Deformable Obstacle for Railway Crash Simulations According to the Applicable Standard

  • Popis výsledku anglicky

    This article discusses the design of a deformable obstacle to be used in simulated rail and road vehicle collisions as prescribed by scenario 3 specified by standard ČSN EN 15227. To approve a vehicle in accordance with this standard, it is necessary tocarry out numeric simulations of its collision with a large obstacle, following the standard's specification. A simulated impact of a rigid ball into the obstacle is used to calibrate the obstacle's properties, and the standard specifies limit deformation characteristics for that collision. The closer are the deformation characteristics observed in the test to the limit characteristics prescribed by the standard, the more favorable results can be expected when using the obstacle in actual numeric simulations of frontal impacts of rail vehicles. There are multiple ways to design a FEM model of the obstacle; this article discusses one of those. It shows that given a suitable definition of material properties, this particular approach yiel

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied and Computational Mechanics

  • ISSN

    1802-680X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    83-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus