Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hybridní skříň kolejového vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F13%3A43921631" target="_blank" >RIV/49777513:23210/13:43921631 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hybridní skříň kolejového vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hybridní skříň kolejového vozidla představuje kvalitativně nový přístup ke konstrukci hrubé stavby skříně kolejového vozidla. Spodek (hlavní rám) skříně je vytvořen jako svařenec z oceli o vysoké mezi kluzu, s vlnitou nerezovou podlahou. Podélníky jsou tvarově přizpůsobené pro spojení se sendvičovými moduly bočnic. Bočnicové moduly jsou vytvořeny jako kompozitní sendvičové panely s vnějším a vnitřním potahem ze skelného kompozitu, s pěnovým jádrem. Obvod panelu je vyztužen ocelovými obdélníkovými dutýmiprofily. Spojení s podélníkem je provedeno kombinovaným lepeným a šroubovým spojem. Střešní část skříně je složena ze dvou komponent. Jedním je ocelová vaznice, druhým jsou střešní kompozitní moduly. Jsou vytvořeny jako sendvičové panely, složené z vnějšího a vnitřního potahu a voštinového jádra. Spojení vaznice s bočnicovými moduly je provedeno kombinovaným spojem lepeným a šroubovaným. Spojení střešních panelů s vaznicí i panelů navzájem je provedeno lepeným spojem.

  • Název v anglickém jazyce

    Hybrid body of the rail vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    Hybrid body of the rail vehicle represents a qualitatively new approach to the design of structural body rolling stock. The bottom enclosure is designed as a welded steel with high yield , with corrugated stainless steel floor. Longerons are dimensionally adapted for connection with sandwich modules sidewalls. Sidewall modules are formed as a composite sandwich panels with inner and outer coating of the glass composite with a foam core . The circuit panel is reinforced by steel rectangular hollow sections. The connection with the rocker is provided a combined glued and screw connection. The roof of the cabinet is composed of two components. One is a steel purlins, others are composite roof modules. They are designed as sandwich panels, consisting of anouter and inner skin and the honeycomb core . Conjunction with purlins bočnicovými module is executed multiple bonded joint and bolt. The connection with the purlin roof panels and the panels to each other is performed by adhesive bondin

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F449" target="_blank" >FR-TI3/449: Výzkum a vývoj hybridní skříně kolejového vozidla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    21200-FV001-2013

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Hybridní skříň kolejového vozidla představuje kvalitativně nový přístup ke konstrukci hrubé stavby skříně kolejového vozidla. Smlouva o využití výsledků dosažených při řešení projektu výzkumu a vývoje. 16.5.2014. Škoda Transportation a.s.,Borská 2922/32,30100 Plzeň, kontaktní osoba: Doc.Ing. Petr Heller, CSc., Regionální technologický institut, Univerzitní 22 , Plzeň 30100, 37763 8207, pheller@kks.zcu.cz

  • Ekonomické parametry

    Použitím této metody dojde k výraznému odlehčení celé konstrukce skříně kolejového vozidla, čím dojed ke snížení provozich nákladů přibližně o 8 %.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    49777513

  • Název vlastníka

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem