Hybridní skříň kolejového vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F13%3A43921631" target="_blank" >RIV/49777513:23210/13:43921631 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hybridní skříň kolejového vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Hybridní skříň kolejového vozidla představuje kvalitativně nový přístup ke konstrukci hrubé stavby skříně kolejového vozidla. Spodek (hlavní rám) skříně je vytvořen jako svařenec z oceli o vysoké mezi kluzu, s vlnitou nerezovou podlahou. Podélníky jsou tvarově přizpůsobené pro spojení se sendvičovými moduly bočnic. Bočnicové moduly jsou vytvořeny jako kompozitní sendvičové panely s vnějším a vnitřním potahem ze skelného kompozitu, s pěnovým jádrem. Obvod panelu je vyztužen ocelovými obdélníkovými dutýmiprofily. Spojení s podélníkem je provedeno kombinovaným lepeným a šroubovým spojem. Střešní část skříně je složena ze dvou komponent. Jedním je ocelová vaznice, druhým jsou střešní kompozitní moduly. Jsou vytvořeny jako sendvičové panely, složené z vnějšího a vnitřního potahu a voštinového jádra. Spojení vaznice s bočnicovými moduly je provedeno kombinovaným spojem lepeným a šroubovaným. Spojení střešních panelů s vaznicí i panelů navzájem je provedeno lepeným spojem.
Název v anglickém jazyce
Hybrid body of the rail vehicle
Popis výsledku anglicky
Hybrid body of the rail vehicle represents a qualitatively new approach to the design of structural body rolling stock. The bottom enclosure is designed as a welded steel with high yield , with corrugated stainless steel floor. Longerons are dimensionally adapted for connection with sandwich modules sidewalls. Sidewall modules are formed as a composite sandwich panels with inner and outer coating of the glass composite with a foam core . The circuit panel is reinforced by steel rectangular hollow sections. The connection with the rocker is provided a combined glued and screw connection. The roof of the cabinet is composed of two components. One is a steel purlins, others are composite roof modules. They are designed as sandwich panels, consisting of anouter and inner skin and the honeycomb core . Conjunction with purlins bočnicovými module is executed multiple bonded joint and bolt. The connection with the purlin roof panels and the panels to each other is performed by adhesive bondin
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F449" target="_blank" >FR-TI3/449: Výzkum a vývoj hybridní skříně kolejového vozidla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
21200-FV001-2013
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Hybridní skříň kolejového vozidla představuje kvalitativně nový přístup ke konstrukci hrubé stavby skříně kolejového vozidla. Smlouva o využití výsledků dosažených při řešení projektu výzkumu a vývoje. 16.5.2014. Škoda Transportation a.s.,Borská 2922/32,30100 Plzeň, kontaktní osoba: Doc.Ing. Petr Heller, CSc., Regionální technologický institut, Univerzitní 22 , Plzeň 30100, 37763 8207, pheller@kks.zcu.cz
Ekonomické parametry
Použitím této metody dojde k výraznému odlehčení celé konstrukce skříně kolejového vozidla, čím dojed ke snížení provozich nákladů přibližně o 8 %.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—