HYBRID BODY OF UNDERGROUND RAILWAY CAR: PATH TOWARDS REDUCED WEIGHT OF RAIL VEHICLES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F15%3A43926006" target="_blank" >RIV/49777513:23210/15:43926006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.mmscience.eu/content/file/MM_Science_201514.pdf" target="_blank" >http://www.mmscience.eu/content/file/MM_Science_201514.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2015_10_201514" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2015_10_201514</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
HYBRID BODY OF UNDERGROUND RAILWAY CAR: PATH TOWARDS REDUCED WEIGHT OF RAIL VEHICLES
Popis výsledku v původním jazyce
The weight of a rail vehicle is one of its important parameters. In order to meet the requirements for improved ride and passenger comfort, rail vehicles are provided with various installations which, in turn, increase their weight (e.g. air-conditioningsystems, low-noise design, insulation and others). At the same time, vehicle operators require that axle load specifications are met. Common knowledge and evidence provided by physics are in favour of weight reduction.
Název v anglickém jazyce
HYBRID BODY OF UNDERGROUND RAILWAY CAR: PATH TOWARDS REDUCED WEIGHT OF RAIL VEHICLES
Popis výsledku anglicky
The weight of a rail vehicle is one of its important parameters. In order to meet the requirements for improved ride and passenger comfort, rail vehicles are provided with various installations which, in turn, increase their weight (e.g. air-conditioningsystems, low-noise design, insulation and others). At the same time, vehicle operators require that axle load specifications are met. Common knowledge and evidence provided by physics are in favour of weight reduction.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MM Science Journal
ISSN
1803-1269
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
october 2015
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
631-634
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—