Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODELLING AND EXPERIMENTAL ANALYSIS OF MOTORCYCLE DYNAMICS USING MATLAB

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F15%3A43926840" target="_blank" >RIV/49777513:23210/15:43926840 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www2.humusoft.cz/www/papers/tcp2015/020_florian.pdf" target="_blank" >http://www2.humusoft.cz/www/papers/tcp2015/020_florian.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MODELLING AND EXPERIMENTAL ANALYSIS OF MOTORCYCLE DYNAMICS USING MATLAB

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first part of this paper is devoted to mathematical modelling of motorcycle dynamics. A nonlinear 5DOF model of a motorcycle is developed using Lagrange equations. This approach enables to simulate large displacement analyses as well as the contact between tires and road. The set of nonlinear differential equations is solved using constant average acceleration method in MATLAB. The results of multibody dynamics simulation are verified using VI-Motorcycle plugin for Adams/Car and they are used as boundary conditions for FEM analyses. The second part of this paper is focused on experimental analysis of motorcycle dynamics. A measuring system containing three accelerometers was developed and used for rider vibration exposure analysis. Data from 12.6-kilometer testing track were processed using MATLAB and evaluated according to ČSN ISO 2631.

  • Název v anglickém jazyce

    MODELLING AND EXPERIMENTAL ANALYSIS OF MOTORCYCLE DYNAMICS USING MATLAB

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of this paper is devoted to mathematical modelling of motorcycle dynamics. A nonlinear 5DOF model of a motorcycle is developed using Lagrange equations. This approach enables to simulate large displacement analyses as well as the contact between tires and road. The set of nonlinear differential equations is solved using constant average acceleration method in MATLAB. The results of multibody dynamics simulation are verified using VI-Motorcycle plugin for Adams/Car and they are used as boundary conditions for FEM analyses. The second part of this paper is focused on experimental analysis of motorcycle dynamics. A measuring system containing three accelerometers was developed and used for rider vibration exposure analysis. Data from 12.6-kilometer testing track were processed using MATLAB and evaluated according to ČSN ISO 2631.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů