Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual reality as a learning playground and the major issue of cyber sickness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43930460" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43930460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual reality as a learning playground and the major issue of cyber sickness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main point of this work was to gather general information on the subjects of VR and Cyber Sickness in order to use that knowledge for further practical works. The beginning of this paper is devoted to the explanation of Virtual Reality (VR) and it's usability as a learning tool. Next, the negative side effect of VR, known as Virtual Reality Sickness or Cyber Sickness (CS) is discussed. Different studies are listed that point on the relationships between various factors and occurrences of CS. Several most known symptoms of CS are noted. Additionally, some propositions are made on how to cope with VR more effectively and make a safer use of it as CS can have significant influence on human behaviour and health.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual reality as a learning playground and the major issue of cyber sickness

  • Popis výsledku anglicky

    The main point of this work was to gather general information on the subjects of VR and Cyber Sickness in order to use that knowledge for further practical works. The beginning of this paper is devoted to the explanation of Virtual Reality (VR) and it's usability as a learning tool. Next, the negative side effect of VR, known as Virtual Reality Sickness or Cyber Sickness (CS) is discussed. Different studies are listed that point on the relationships between various factors and occurrences of CS. Several most known symptoms of CS are noted. Additionally, some propositions are made on how to cope with VR more effectively and make a safer use of it as CS can have significant influence on human behaviour and health.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JP - Průmyslové procesy a zpracování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů