Reduction of pantograph influence on energy consumption
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43931035" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43931035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2016/053.pdf" target="_blank" >http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2016/053.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2507/27th.daaam.proceedings.053" target="_blank" >10.2507/27th.daaam.proceedings.053</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reduction of pantograph influence on energy consumption
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with energy consumption in train industry. It is specially focused on pantographs mounted on top of train. Simulations of commonly used pantograph were performed during research in order to obtain resistance (drag force). Than was created design of two different modifications in order to improve air flow around pantograph. Simulation of pantograph with additional ramp and pantograph with basement mounted in hole on train's roof was performed. This results were compared with default design in terms of drag forces and uniformity of flow. For simulation were used modern CFD (computational fluid dynamics) solvers and postprocessor. Resul ts can be applied on different design of pantograph or on pantograph in different position. Results shows how important, comparing to whole train, is during movement energy consumption of pantograph.
Název v anglickém jazyce
Reduction of pantograph influence on energy consumption
Popis výsledku anglicky
This article deals with energy consumption in train industry. It is specially focused on pantographs mounted on top of train. Simulations of commonly used pantograph were performed during research in order to obtain resistance (drag force). Than was created design of two different modifications in order to improve air flow around pantograph. Simulation of pantograph with additional ramp and pantograph with basement mounted in hole on train's roof was performed. This results were compared with default design in terms of drag forces and uniformity of flow. For simulation were used modern CFD (computational fluid dynamics) solvers and postprocessor. Resul ts can be applied on different design of pantograph or on pantograph in different position. Results shows how important, comparing to whole train, is during movement energy consumption of pantograph.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 27th DAAAM International Symposium
ISBN
978-3-902734-08-2
ISSN
1726-9679
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
358-362
Název nakladatele
DAAAM International
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Mostar, Bosnia and Herzegovina
Datum konání akce
26. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—