Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reduction of pantograph influence on energy consumption

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43931035" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43931035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2016/053.pdf" target="_blank" >http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2016/053.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2507/27th.daaam.proceedings.053" target="_blank" >10.2507/27th.daaam.proceedings.053</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reduction of pantograph influence on energy consumption

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with energy consumption in train industry. It is specially focused on pantographs mounted on top of train. Simulations of commonly used pantograph were performed during research in order to obtain resistance (drag force). Than was created design of two different modifications in order to improve air flow around pantograph. Simulation of pantograph with additional ramp and pantograph with basement mounted in hole on train's roof was performed. This results were compared with default design in terms of drag forces and uniformity of flow. For simulation were used modern CFD (computational fluid dynamics) solvers and postprocessor. Resul ts can be applied on different design of pantograph or on pantograph in different position. Results shows how important, comparing to whole train, is during movement energy consumption of pantograph.

  • Název v anglickém jazyce

    Reduction of pantograph influence on energy consumption

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with energy consumption in train industry. It is specially focused on pantographs mounted on top of train. Simulations of commonly used pantograph were performed during research in order to obtain resistance (drag force). Than was created design of two different modifications in order to improve air flow around pantograph. Simulation of pantograph with additional ramp and pantograph with basement mounted in hole on train's roof was performed. This results were compared with default design in terms of drag forces and uniformity of flow. For simulation were used modern CFD (computational fluid dynamics) solvers and postprocessor. Resul ts can be applied on different design of pantograph or on pantograph in different position. Results shows how important, comparing to whole train, is during movement energy consumption of pantograph.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 27th DAAAM International Symposium

  • ISBN

    978-3-902734-08-2

  • ISSN

    1726-9679

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    358-362

  • Název nakladatele

    DAAAM International

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Mostar, Bosnia and Herzegovina

  • Datum konání akce

    26. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku