Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of a Composite Leaf Spring for Railway Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43931039" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43931039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2016/074.pdf" target="_blank" >http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2016/074.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2507/27th.daaam.proceedings.074" target="_blank" >10.2507/27th.daaam.proceedings.074</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of a Composite Leaf Spring for Railway Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the design/optimization of a leaf spring for railway vehicles using composite materials. The optimization was carried out based on the main mechanical parameters of the current design solution for steel leaf springs. A numerical simulation was created to obtain the data, then the simulation was verified using an experimental test. Glass fibre reinforcement with epoxy resin was chosen as the material for the composite leaf spring. The main shape of the composite leaf spring was created using geometrical optimization. An advanced finite element model which modelled individual plies of the laminate was created to check the strength of the composite spring. A maximum stress strength criterion and transverse shear interlaminar criterion were used to evaluate the failure index.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of a Composite Leaf Spring for Railway Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the design/optimization of a leaf spring for railway vehicles using composite materials. The optimization was carried out based on the main mechanical parameters of the current design solution for steel leaf springs. A numerical simulation was created to obtain the data, then the simulation was verified using an experimental test. Glass fibre reinforcement with epoxy resin was chosen as the material for the composite leaf spring. The main shape of the composite leaf spring was created using geometrical optimization. An advanced finite element model which modelled individual plies of the laminate was created to check the strength of the composite spring. A maximum stress strength criterion and transverse shear interlaminar criterion were used to evaluate the failure index.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 27th DAAAM International Symposium

  • ISBN

    978-3-902734-08-2

  • ISSN

    1726-9679

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    493-500

  • Název nakladatele

    DAAAM International

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Mostar, Bosnia and Herzegovina

  • Datum konání akce

    26. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku