Design of a Composite Leaf Spring for Railway Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43931039" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43931039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2016/074.pdf" target="_blank" >http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2016/074.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2507/27th.daaam.proceedings.074" target="_blank" >10.2507/27th.daaam.proceedings.074</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of a Composite Leaf Spring for Railway Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the design/optimization of a leaf spring for railway vehicles using composite materials. The optimization was carried out based on the main mechanical parameters of the current design solution for steel leaf springs. A numerical simulation was created to obtain the data, then the simulation was verified using an experimental test. Glass fibre reinforcement with epoxy resin was chosen as the material for the composite leaf spring. The main shape of the composite leaf spring was created using geometrical optimization. An advanced finite element model which modelled individual plies of the laminate was created to check the strength of the composite spring. A maximum stress strength criterion and transverse shear interlaminar criterion were used to evaluate the failure index.
Název v anglickém jazyce
Design of a Composite Leaf Spring for Railway Vehicles
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the design/optimization of a leaf spring for railway vehicles using composite materials. The optimization was carried out based on the main mechanical parameters of the current design solution for steel leaf springs. A numerical simulation was created to obtain the data, then the simulation was verified using an experimental test. Glass fibre reinforcement with epoxy resin was chosen as the material for the composite leaf spring. The main shape of the composite leaf spring was created using geometrical optimization. An advanced finite element model which modelled individual plies of the laminate was created to check the strength of the composite spring. A maximum stress strength criterion and transverse shear interlaminar criterion were used to evaluate the failure index.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 27th DAAAM International Symposium
ISBN
978-3-902734-08-2
ISSN
1726-9679
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
493-500
Název nakladatele
DAAAM International
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Mostar, Bosnia and Herzegovina
Datum konání akce
26. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—