Nosič palubní desky III. Náhrada ocelové části kompozitovou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43932214" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43932214 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23520/16:43932214
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nosič palubní desky III. Náhrada ocelové části kompozitovou
Popis výsledku v původním jazyce
Ve 3 etapě byla provedena dynamická analýza ocelového hybridního nosiče palubní desky automobilu. Konstrukční prvek byl dynamicky zatěžován ve vybraných řezech. Dynamické účinky byly získány numerickou simulací nárazu automobilu při rychlosti 64 km/h do pevné překážky a poskytl je zadavatel. Byla provedena kontrola pevnosti obou částí nosiče. Pozornost byla věnována hlavně pevnosti lepeného spoje mezi ocelovou a kompozitovou částí. Výpočtu pevnosti lepeného spoje předcházela analýza jeho modelování. Byly voleny různé typy spojů a různé typy prvků. Byl sledován vliv velikosti prvku na velikost napětí v ocelové části, kompozitové a zároveň v lepidle. Nakonec byl zvolen model, kdy vrstva lepidla mezi kompozitovou a ocelovou částí byla modelována pomocí objemových prvků.
Název v anglickém jazyce
Dashboard carrier III. Replacement of steel part with composite
Popis výsledku anglicky
In the 3rd stage dynamic analysis of a steel hybrid dashboard carrier was performed. The structural component was dynamically loaded in selected sections. The dynamic effects were obtained by numerical simulation of car impact at speed 64 km/h to a solid barrier. This data was provided by the customer. Strength analysis of both parts of the carrier was performed. Attention was paid mainly to strength of a glued joint between steel and composite parts. The calculation of strength of the glued joint was preceded by an analysis of its modelling. Various types of joints and elements were chosen. The influence of element size on the stress level in the steel part, composite parts and the glued joint was evaluated. Finally, the variant where the layer of adhesive between composite and steel parts were modelled by solid elements was chosen.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
29
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Volkswagen AG
Verze
—