Measuring velocity profiles by the LDA method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F17%3A43932715" target="_blank" >RIV/49777513:23210/17:43932715 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5004371" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.5004371</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5004371" target="_blank" >10.1063/1.5004371</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring velocity profiles by the LDA method
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes in details an experiment, which was done by the method Laser Doppler Anemometry (LDA). The experiment used the wind tunnel in the laboratory at the Department of Power System Engineering, Faculty of Mechanical Engineering. The result of measuring was air velocity profiles in the wind tunnel in cases with or without an obstacle in the airflow. The measurements take place in three planes perpendicular to the axis of the wind tunnel in the middle of the height of the tunnel end. Because the LDA method measures the velocity only in separated points, it is necessary to use traverse systems in the direction of measuring lines to make the velocity profiles. The results of this experiment are histograms (diagrams which show numbers of particulars values of velocity) and velocity profilesfor whole lines). These velocity profiles are compared with the results of the same experiment, which was measured by the method Particle Image Velocimetry (PIV).
Název v anglickém jazyce
Measuring velocity profiles by the LDA method
Popis výsledku anglicky
This article describes in details an experiment, which was done by the method Laser Doppler Anemometry (LDA). The experiment used the wind tunnel in the laboratory at the Department of Power System Engineering, Faculty of Mechanical Engineering. The result of measuring was air velocity profiles in the wind tunnel in cases with or without an obstacle in the airflow. The measurements take place in three planes perpendicular to the axis of the wind tunnel in the middle of the height of the tunnel end. Because the LDA method measures the velocity only in separated points, it is necessary to use traverse systems in the direction of measuring lines to make the velocity profiles. The results of this experiment are histograms (diagrams which show numbers of particulars values of velocity) and velocity profilesfor whole lines). These velocity profiles are compared with the results of the same experiment, which was measured by the method Particle Image Velocimetry (PIV).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LQ1603" target="_blank" >LQ1603: Výzkum pro SUSEN</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings
ISBN
978-0-7354-1572-0
ISSN
0094-243X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
020037-1 - 020037-7
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
Melville
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
13. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000417391000037