Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of Multi-Part Mould for Production of a Medium-Large Carbon Fibre Component

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F20%3A43959354" target="_blank" >RIV/49777513:23210/20:43959354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.journalmt.com/pdfs/mft/2020/03/04.pdf" target="_blank" >https://www.journalmt.com/pdfs/mft/2020/03/04.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/mft.2020.055" target="_blank" >10.21062/mft.2020.055</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of Multi-Part Mould for Production of a Medium-Large Carbon Fibre Component

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the design of a multi-part mould for the production of a carbon fibre medium-large compo-nent. The design and forming of a medium-large component which is defined by a closed structure and has high demands on dimensional accuracy is a very complex process. The goal was to design a simple manufacturing pro-cess for a negative mould. There are many different ways to design and manufacture this type of mould. One pos-sible solution was designed and tested. This paper describes the case study of a carbon fibre monocoque of a small racing car. The first step was to define the requirements of the final product and the negative mould. The next step was to design a multi-part mould with one main parting plane and two minor parting planes and define the number of steps needed to build a negative mould. Another problem is how to define the position of the general anchor points that determine the final product. In this case the procedure of transferring the hole from a positive to a negative mould was defined.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of Multi-Part Mould for Production of a Medium-Large Carbon Fibre Component

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the design of a multi-part mould for the production of a carbon fibre medium-large compo-nent. The design and forming of a medium-large component which is defined by a closed structure and has high demands on dimensional accuracy is a very complex process. The goal was to design a simple manufacturing pro-cess for a negative mould. There are many different ways to design and manufacture this type of mould. One pos-sible solution was designed and tested. This paper describes the case study of a carbon fibre monocoque of a small racing car. The first step was to define the requirements of the final product and the negative mould. The next step was to design a multi-part mould with one main parting plane and two minor parting planes and define the number of steps needed to build a negative mould. Another problem is how to define the position of the general anchor points that determine the final product. In this case the procedure of transferring the hole from a positive to a negative mould was defined.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    378-384

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090951425