Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-crash control strategy of driver assistance system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F21%3A43961964" target="_blank" >RIV/49777513:23210/21:43961964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.nnw.cz/doi/2021/NNW.2021.31.004.pdf" target="_blank" >http://www.nnw.cz/doi/2021/NNW.2021.31.004.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2021.31.004" target="_blank" >10.14311/NNW.2021.31.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-crash control strategy of driver assistance system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is the optimisation process of the ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) control. The methodology is based on the classi-fication of ADAS systems according to the situations of unavoidable accidents. Theevaluation of expected consequences uses injury biomechanics, which represents theextended definition of HMI (Human-Machine Interaction). The evaluation of injury mechanism and the machine intervention enables to control this process withthe target to minimise the consequent injuries. Then the decision making takesnew inputs to the control process and it enriches the multiparametric control ofthe system with the target to minimise the consequences.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-crash control strategy of driver assistance system

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is the optimisation process of the ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) control. The methodology is based on the classi-fication of ADAS systems according to the situations of unavoidable accidents. Theevaluation of expected consequences uses injury biomechanics, which represents theextended definition of HMI (Human-Machine Interaction). The evaluation of injury mechanism and the machine intervention enables to control this process withthe target to minimise the consequent injuries. Then the decision making takesnew inputs to the control process and it enriches the multiparametric control ofthe system with the target to minimise the consequences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neural Network World

  • ISSN

    1210-0552

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    77-88

  • Kód UT WoS článku

    000670424400004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111877584