Pre-crash control strategy of driver assistance system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F21%3A43961964" target="_blank" >RIV/49777513:23210/21:43961964 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.nnw.cz/doi/2021/NNW.2021.31.004.pdf" target="_blank" >http://www.nnw.cz/doi/2021/NNW.2021.31.004.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2021.31.004" target="_blank" >10.14311/NNW.2021.31.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pre-crash control strategy of driver assistance system
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the article is the optimisation process of the ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) control. The methodology is based on the classi-fication of ADAS systems according to the situations of unavoidable accidents. Theevaluation of expected consequences uses injury biomechanics, which represents theextended definition of HMI (Human-Machine Interaction). The evaluation of injury mechanism and the machine intervention enables to control this process withthe target to minimise the consequent injuries. Then the decision making takesnew inputs to the control process and it enriches the multiparametric control ofthe system with the target to minimise the consequences.
Název v anglickém jazyce
Pre-crash control strategy of driver assistance system
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is the optimisation process of the ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) control. The methodology is based on the classi-fication of ADAS systems according to the situations of unavoidable accidents. Theevaluation of expected consequences uses injury biomechanics, which represents theextended definition of HMI (Human-Machine Interaction). The evaluation of injury mechanism and the machine intervention enables to control this process withthe target to minimise the consequent injuries. Then the decision making takesnew inputs to the control process and it enriches the multiparametric control ofthe system with the target to minimise the consequences.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Neural Network World
ISSN
1210-0552
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
77-88
Kód UT WoS článku
000670424400004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85111877584