Vorticity statistics in the near wake of asymmetric prismatic airfoil NACA 64-618 at negative angle of attack –10° at Reynolds numbers 1.6 ⋅ 104 and 1.6 ⋅ 105 in distance 0.0 – 0.4 × chord past trailing edge measured by Particle Image Velocimetry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F22%3A43965973" target="_blank" >RIV/49777513:23210/22:43965973 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2022/14/matecconf_pse22_00017.pdf" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2022/14/matecconf_pse22_00017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/202236700017" target="_blank" >10.1051/matecconf/202236700017</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vorticity statistics in the near wake of asymmetric prismatic airfoil NACA 64-618 at negative angle of attack –10° at Reynolds numbers 1.6 ⋅ 104 and 1.6 ⋅ 105 in distance 0.0 – 0.4 × chord past trailing edge measured by Particle Image Velocimetry
Popis výsledku v původním jazyce
The airfoil NACA 64-618 is realized by using two levels of quality: first the theoretical profile is printed on a 3D printer in a direct, “naive” way, this geometry has been scanned by using 3D scanner and based on the deviations, a better model has been processed. The flow within the turbulent wake is measured by using Particle Image Velocimetry (PIV) technique at two velocities separated by one order of magnitude
Název v anglickém jazyce
Vorticity statistics in the near wake of asymmetric prismatic airfoil NACA 64-618 at negative angle of attack –10° at Reynolds numbers 1.6 ⋅ 104 and 1.6 ⋅ 105 in distance 0.0 – 0.4 × chord past trailing edge measured by Particle Image Velocimetry
Popis výsledku anglicky
The airfoil NACA 64-618 is realized by using two levels of quality: first the theoretical profile is printed on a 3D printer in a direct, “naive” way, this geometry has been scanned by using 3D scanner and based on the deviations, a better model has been processed. The flow within the turbulent wake is measured by using Particle Image Velocimetry (PIV) technique at two velocities separated by one order of magnitude
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_026%2F0008389" target="_blank" >EF16_026/0008389: Výzkumná spolupráce pro dosažení vyšší účinnosti a spolehlivosti lopatkových strojů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences Volume 367 (2022) 21st Conference on Power System Engineering
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
EPD Sciences
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
7. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—