Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drag Estimation in the Near Wake of the NREL's Airfoils Based on Hot-Wire Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F22%3A43968057" target="_blank" >RIV/49777513:23210/22:43968057 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2022/16/matecconf_aenmmte2022_02012.pdf" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2022/16/matecconf_aenmmte2022_02012.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/202236902012" target="_blank" >10.1051/matecconf/202236902012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Drag Estimation in the Near Wake of the NREL's Airfoils Based on Hot-Wire Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of the drag coefficient estimations for different types of NREL airfoils based on the experimental data. Namely, it was S803, S807, S813, and S817 profiles with the same chord length. The investigations were conducted at three angles of attack α=0°, α=±5°, different chord-based Reynolds numbers 0.6×105, 1.3×105 and 2.6×105. While, measuring cross-sections were placed behind the trailing edge at x∙c−1≈0.2, 0.4 and 1.0. Experimental data were collected using a hot-wire split fiber probe 55R55, which allowed us to estimate the characteristics of turbulent flow in stream-wise and crosswise directions. According to the obtained results, the highest and lowest Cd values correspond to profiles S817 and S803, respectively. Moreover, the results show that more asymmetric profiles S803 and S807 have the lowest resistance at zero angles of attack.Research background: Application of Antonia and Rajagopalan methodology to drag assessment of various stream bodies.Purpose of the article: Comparative evaluation of the drag coefficients of the NREL airfoils based on instantaneous velocity distribution behind.Methods: Hot-wire anemometry with split fiber probe 55R55.Findings &amp; Value added: The highest drag coefficient corresponds to the S817 profile. The asymmetry of the airfoil shape has a significant impact on its drag characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Drag Estimation in the Near Wake of the NREL's Airfoils Based on Hot-Wire Data

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of the drag coefficient estimations for different types of NREL airfoils based on the experimental data. Namely, it was S803, S807, S813, and S817 profiles with the same chord length. The investigations were conducted at three angles of attack α=0°, α=±5°, different chord-based Reynolds numbers 0.6×105, 1.3×105 and 2.6×105. While, measuring cross-sections were placed behind the trailing edge at x∙c−1≈0.2, 0.4 and 1.0. Experimental data were collected using a hot-wire split fiber probe 55R55, which allowed us to estimate the characteristics of turbulent flow in stream-wise and crosswise directions. According to the obtained results, the highest and lowest Cd values correspond to profiles S817 and S803, respectively. Moreover, the results show that more asymmetric profiles S803 and S807 have the lowest resistance at zero angles of attack.Research background: Application of Antonia and Rajagopalan methodology to drag assessment of various stream bodies.Purpose of the article: Comparative evaluation of the drag coefficients of the NREL airfoils based on instantaneous velocity distribution behind.Methods: Hot-wire anemometry with split fiber probe 55R55.Findings &amp; Value added: The highest drag coefficient corresponds to the S817 profile. The asymmetry of the airfoil shape has a significant impact on its drag characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATEC Web of Conferences

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

    2261-236X

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

    Les Ulis

  • Místo konání akce

    Piešťany

  • Datum konání akce

    12. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku