Theory and technical systems in design education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F99%3A00042379" target="_blank" >RIV/49777513:23210/99:00042379 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Theory and technical systems in design education
Popis výsledku v původním jazyce
Traditional approaches to engineering design at technical universities serve preferably technical artefacts as patterns to follow for modification or derivation of new products. The criteria for evaluation of new products results are mostly, besides funcsuitability for production. It is reported on a new systematic concept of arrangement of knowledge on engineering design based on the theory of technical systems.
Název v anglickém jazyce
Theory and technical systems in design education
Popis výsledku anglicky
Traditional approaches to engineering design at technical universities serve preferably technical artefacts as patterns to follow for modification or derivation of new products. The criteria for evaluation of new products results are mostly, besides funcsuitability for production. It is reported on a new systematic concept of arrangement of knowledge on engineering design based on the theory of technical systems.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
1999
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Theory and technical systems in design education
ISBN
392297953X
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Technische Universität
Místo vydání
Mnichov
Kód UT WoS kapitoly
—