Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501892" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the single-phase current-source active rectifier dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac trolley wire voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,7Hz. This contribution presents new control strategy of the current-source active rectifier using controller of phase shift angle between the trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway track circuits and due to the low switching frequency, the converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed low voltage laboratory prototype of traction current-source active rectifier of rated power of 7kVA.

  • Název v anglickém jazyce

    Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the single-phase current-source active rectifier dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac trolley wire voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,7Hz. This contribution presents new control strategy of the current-source active rectifier using controller of phase shift angle between the trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway track circuits and due to the low switching frequency, the converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed low voltage laboratory prototype of traction current-source active rectifier of rated power of 7kVA.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA2%2F035" target="_blank" >FT-TA2/035: *Aplikace maticových měničů v trakci.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EPE Journal

  • ISSN

    0939-8368

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BE - Belgické království

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000266488600005

  • EID výsledku v databázi Scopus