Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501892" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the single-phase current-source active rectifier dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac trolley wire voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,7Hz. This contribution presents new control strategy of the current-source active rectifier using controller of phase shift angle between the trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway track circuits and due to the low switching frequency, the converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed low voltage laboratory prototype of traction current-source active rectifier of rated power of 7kVA.
Název v anglickém jazyce
Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the single-phase current-source active rectifier dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac trolley wire voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,7Hz. This contribution presents new control strategy of the current-source active rectifier using controller of phase shift angle between the trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway track circuits and due to the low switching frequency, the converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed low voltage laboratory prototype of traction current-source active rectifier of rated power of 7kVA.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA2%2F035" target="_blank" >FT-TA2/035: *Aplikace maticových měničů v trakci.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
EPE Journal
ISSN
0939-8368
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
BE - Belgické království
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000266488600005
EID výsledku v databázi Scopus
—