Acceleration and Stability Techniques for Conventional Numerical Methods in Load Flow Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F10%3A00503586" target="_blank" >RIV/49777513:23220/10:00503586 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Acceleration and Stability Techniques for Conventional Numerical Methods in Load Flow Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
Several numerical algorithms, such as the Gauss-Seidel and the Newton-Raphson method, are usually applied for the load flow analysis of electric power systems. However, the G-S method is strongly insufficient for solving larger networks due to high number of iterations needed. To avoid this problem, many acceleration techniques are usually applied providing faster convergence rate to reduce total number of iterations. Unfortunately, their optimal settings using multiple factors are not clearly stated inthe literature. Therefore, the behaviour of several commonly used acceleration techniques (along with one developed by the Author) have been optimized and tested on a set of real test power systems with sizes between 3 and 300 buses giving the most suitable procedure for the G-S method in load flow analysis. In case of the N-R method, convergence to unreasonable solutions or even the divergence process may occur especially for power systems with rather poor convergence. Therefore, vario
Název v anglickém jazyce
Acceleration and Stability Techniques for Conventional Numerical Methods in Load Flow Analysis
Popis výsledku anglicky
Several numerical algorithms, such as the Gauss-Seidel and the Newton-Raphson method, are usually applied for the load flow analysis of electric power systems. However, the G-S method is strongly insufficient for solving larger networks due to high number of iterations needed. To avoid this problem, many acceleration techniques are usually applied providing faster convergence rate to reduce total number of iterations. Unfortunately, their optimal settings using multiple factors are not clearly stated inthe literature. Therefore, the behaviour of several commonly used acceleration techniques (along with one developed by the Author) have been optimized and tested on a set of real test power systems with sizes between 3 and 300 buses giving the most suitable procedure for the G-S method in load flow analysis. In case of the N-R method, convergence to unreasonable solutions or even the divergence process may occur especially for power systems with rather poor convergence. Therefore, vario
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2A-2TP1%2F051" target="_blank" >2A-2TP1/051: Zvýšení spolehlivosti a bezpečnosti elektrických sítí (Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií).</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference ELEN 2010
ISBN
978-80-254-8089-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—