Sensorless PMSM Control: Hybrid Rotor Position Estimator Using Maximum Likelihood Model Selection
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F13%3A43918632" target="_blank" >RIV/49777513:23220/13:43918632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISIE.2013.6563810" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISIE.2013.6563810</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISIE.2013.6563810" target="_blank" >10.1109/ISIE.2013.6563810</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sensorless PMSM Control: Hybrid Rotor Position Estimator Using Maximum Likelihood Model Selection
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents sensorless PMSM control employing a combination of the extended Kalman filter (EKF) and the high-frequency (hf) injection algorithm for estimation of rotor position and speed. Both algorithms have limited usage. The hf injection algorithm can be used in standstill and in very low speeds whilst EKF can be employed in higher speeds. The problem of the introduced ?hybrid? estimator is a proper transition between the EKF and the hf injection strategy. The transition is based on calculating of probabilities for each particular estimation algorithm. We proposed two strategies for proper algorithm selection. The first one is with constant prior probability of particular algorithms and the second one has variable prior probabilities. For their changes is used transition matrix that is known from Markov system. Behavior of the proposed sensorless controls is analyzed and verified by experiments made on a developed laboratory prototype of PMSM drive of rated power 10.7kW.
Název v anglickém jazyce
Sensorless PMSM Control: Hybrid Rotor Position Estimator Using Maximum Likelihood Model Selection
Popis výsledku anglicky
This paper presents sensorless PMSM control employing a combination of the extended Kalman filter (EKF) and the high-frequency (hf) injection algorithm for estimation of rotor position and speed. Both algorithms have limited usage. The hf injection algorithm can be used in standstill and in very low speeds whilst EKF can be employed in higher speeds. The problem of the introduced ?hybrid? estimator is a proper transition between the EKF and the hf injection strategy. The transition is based on calculating of probabilities for each particular estimation algorithm. We proposed two strategies for proper algorithm selection. The first one is with constant prior probability of particular algorithms and the second one has variable prior probabilities. For their changes is used transition matrix that is known from Markov system. Behavior of the proposed sensorless controls is analyzed and verified by experiments made on a developed laboratory prototype of PMSM drive of rated power 10.7kW.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ISIE Symposium DVD Proceedings
ISBN
978-1-4673-5194-2
ISSN
2163-5137
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Taipei
Datum konání akce
28. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000326324900222