Identification of harmful time harmonic interactions in a high power squirrel-cage traction machine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43922174" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43922174 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23520/14:43922174
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0307904X14002753" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0307904X14002753</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.apm.2014.05.013" target="_blank" >10.1016/j.apm.2014.05.013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Identification of harmful time harmonic interactions in a high power squirrel-cage traction machine
Popis výsledku v původním jazyce
The paper offers a methodology for the identification the time harmonic interactions with a strong negative impact on the rotor of a high power induction machine. These potentially dangerous pulsating torques may be effectively reduced by carefully setting the machine's drive control. A novel approach based on a complex finite element model and further postprocessing is used. Results obtained from electromagnetic calculations in the form of pulsating torques are used as mechanical loading of a structural dynamic model. This complex model intended for rotor vibration analysis is described in brief in the mechanical part of the paper. The proposed methodology is applied to the machine used as a propulsion unit for multisystem locomotives of 1600 kW power.
Název v anglickém jazyce
Identification of harmful time harmonic interactions in a high power squirrel-cage traction machine
Popis výsledku anglicky
The paper offers a methodology for the identification the time harmonic interactions with a strong negative impact on the rotor of a high power induction machine. These potentially dangerous pulsating torques may be effectively reduced by carefully setting the machine's drive control. A novel approach based on a complex finite element model and further postprocessing is used. Results obtained from electromagnetic calculations in the form of pulsating torques are used as mechanical loading of a structural dynamic model. This complex model intended for rotor vibration analysis is described in brief in the mechanical part of the paper. The proposed methodology is applied to the machine used as a propulsion unit for multisystem locomotives of 1600 kW power.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Mathematical Modelling
ISSN
0307-904X
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
24
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
6153-5169
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—