Metods for voltage ripple mitigation on DC side of single-phase ACDC converters
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43925909" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43925909 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7301088&newsearch=true&queryText=Metods%20for%20voltage%20ripple%20mitigation%20on%20DC%20side%20of%20single-phase%20ACDC%20converters" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7301088&newsearch=true&queryText=Metods%20for%20voltage%20ripple%20mitigation%20on%20DC%20side%20of%20single-phase%20ACDC%20converters</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Metods for voltage ripple mitigation on DC side of single-phase ACDC converters
Popis výsledku v původním jazyce
Traction converter with medium frequency transformer (MFT) presents current trend of modern locomotive drives topology. Traction drives based on MFT significantly reduce weight of bulky low frequency traction transformers and present modern traction converter topology. Single-phase converters connected to the AC trolley line suffer by second harmonic voltage ripple on DC side. Second harmonic on DC side presents serious issue in application with high power consumption such as railway application. This paper describes three passive and one active method for mitigation this phenomenon. For each one method the simulation model is created. At the end pros and cons of these methods based on created simulations are evaluated.
Název v anglickém jazyce
Metods for voltage ripple mitigation on DC side of single-phase ACDC converters
Popis výsledku anglicky
Traction converter with medium frequency transformer (MFT) presents current trend of modern locomotive drives topology. Traction drives based on MFT significantly reduce weight of bulky low frequency traction transformers and present modern traction converter topology. Single-phase converters connected to the AC trolley line suffer by second harmonic voltage ripple on DC side. Second harmonic on DC side presents serious issue in application with high power consumption such as railway application. This paper describes three passive and one active method for mitigation this phenomenon. For each one method the simulation model is created. At the end pros and cons of these methods based on created simulations are evaluated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0094" target="_blank" >ED2.1.00/03.0094: Regionální inovační centrum elektrotechniky (RICE)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 20th International Conference on Applied Electronics 2015 (APPEL 2015)
ISBN
978-80-261-0385-1
ISSN
1803-7232
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
201-204
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Plzeň, Česká republika
Datum konání akce
8. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—