Optimal vector control for wound rotor salient pole synchronous motors over full speed range
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43925933" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43925933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7311702&newsearch=true&queryText=Optimal%20vector%20control%20for%20wound%20rotor%20salient%20pole%20synchronous%20motors%20over%20full%20speed%20range" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7311702&newsearch=true&queryText=Optimal%20vector%20control%20for%20wound%20rotor%20salient%20pole%20synchronous%20motors%20over%20full%20speed%20range</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2015.7311702" target="_blank" >10.1109/EPE.2015.7311702</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimal vector control for wound rotor salient pole synchronous motors over full speed range
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution introduces an optimal control for wound rotor salient pole synchronous motor intended for a new mining machine drive. The optimum considers demand for maximum torque of the motor. Hence, the main idea is to find optimal values of stator flux current Isd and rotor field excitation current If to achieve maximum available torque of the machine. This contribution describes proposed control.The theoretical conclusions are verified by simulation results and extensive experiments made on developed down-scale prototype of the investigated drive.
Název v anglickém jazyce
Optimal vector control for wound rotor salient pole synchronous motors over full speed range
Popis výsledku anglicky
This contribution introduces an optimal control for wound rotor salient pole synchronous motor intended for a new mining machine drive. The optimum considers demand for maximum torque of the motor. Hence, the main idea is to find optimal values of stator flux current Isd and rotor field excitation current If to achieve maximum available torque of the machine. This contribution describes proposed control.The theoretical conclusions are verified by simulation results and extensive experiments made on developed down-scale prototype of the investigated drive.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th European Conference on Power Electronics and Application (EPE ECCE Europe 2015)
ISBN
978-90-75815-22-1
ISSN
2325-0313
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway, New Jersey
Místo konání akce
Ženeva, Švýcarsko
Datum konání akce
8. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000377101804019