Cost-effective solution of input voltage stabilizer of auxiliary drive converter for traction vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43927284" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43927284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.eejournal.ktu.lt/index.php/elt/article/view/13752/7279" target="_blank" >http://www.eejournal.ktu.lt/index.php/elt/article/view/13752/7279</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5755/j01.eee.21.6.13752" target="_blank" >10.5755/j01.eee.21.6.13752</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cost-effective solution of input voltage stabilizer of auxiliary drive converter for traction vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a prospective design concept of a hard switching input voltage stabilizer for the auxiliary drives converters of dc catenary fed light traction vehicles. Auxiliary drives are mostly dedicated to generate standard power grid that supplies various on-board equipment and charging on-board batteries. The input voltage stabilizer (IVS) is the first input block of auxiliary drives. This block defines the voltage level of the consequent dc/dc isolated converter (IC). The main aim of this paper is to present the reader with the design of a low-cost variant of the voltage stabilizer. The described input voltage stabilizer is designed as a buck (step-down) or boost (step-up) converter, operating with an input catenary voltage range of 400 (VDC) to 950 VDC. The new fast, discrete IGBT H3 transistors and SiC diodes allow switching frequency from 20 kHz to 30 kHz in a hard switching mode with power rated up to 22 kW.
Název v anglickém jazyce
Cost-effective solution of input voltage stabilizer of auxiliary drive converter for traction vehicles
Popis výsledku anglicky
This paper describes a prospective design concept of a hard switching input voltage stabilizer for the auxiliary drives converters of dc catenary fed light traction vehicles. Auxiliary drives are mostly dedicated to generate standard power grid that supplies various on-board equipment and charging on-board batteries. The input voltage stabilizer (IVS) is the first input block of auxiliary drives. This block defines the voltage level of the consequent dc/dc isolated converter (IC). The main aim of this paper is to present the reader with the design of a low-cost variant of the voltage stabilizer. The described input voltage stabilizer is designed as a buck (step-down) or boost (step-up) converter, operating with an input catenary voltage range of 400 (VDC) to 950 VDC. The new fast, discrete IGBT H3 transistors and SiC diodes allow switching frequency from 20 kHz to 30 kHz in a hard switching mode with power rated up to 22 kW.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0094" target="_blank" >ED2.1.00/03.0094: Regionální inovační centrum elektrotechniky (RICE)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elektronika ir Elektrotechnika
ISSN
1392-1215
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
18-23
Kód UT WoS článku
000367391900004
EID výsledku v databázi Scopus
—