Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education strategy regarding the electromagnetic compatibility at low-frequency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F16%3A43929122" target="_blank" >RIV/49777513:23220/16:43929122 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://revue.elth.pub.ro/index.php?action=main&year=2016&issue=1" target="_blank" >http://revue.elth.pub.ro/index.php?action=main&year=2016&issue=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education strategy regarding the electromagnetic compatibility at low-frequency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The problems of electromagnetic compatibility (EMC) have been taken into account in almost all faculties of electrical engineering in the world. However, EMC phenomena are only partially mentioned in the small chapters of ndividual electrical engin eering courses and the education is largely focused on one specific EMC area. This paper describes the educational approach to teaching the subject of the EMC in the low-frequency interference. In accordance ith the complexity of EMC issue courses and lessons have to be divided into several sections. Main attention is paid to the interference of power electronic converters with the electricity power net and to the negative effect of the converters on loads. Experiences from 15 years of teaching are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Education strategy regarding the electromagnetic compatibility at low-frequency

  • Popis výsledku anglicky

    The problems of electromagnetic compatibility (EMC) have been taken into account in almost all faculties of electrical engineering in the world. However, EMC phenomena are only partially mentioned in the small chapters of ndividual electrical engin eering courses and the education is largely focused on one specific EMC area. This paper describes the educational approach to teaching the subject of the EMC in the low-frequency interference. In accordance ith the complexity of EMC issue courses and lessons have to be divided into several sections. Main attention is paid to the interference of power electronic converters with the electricity power net and to the negative effect of the converters on loads. Experiences from 15 years of teaching are presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0094" target="_blank" >ED2.1.00/03.0094: Regionální inovační centrum elektrotechniky (RICE)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revue Roumaine des Sciences Techniques. Serie Electrotechnique et Energetique

  • ISSN

    0035-4066

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    48-52

  • Kód UT WoS článku

    000378014100010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84984669577