Education strategy regarding the electromagnetic compatibility at low-frequency
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F16%3A43929122" target="_blank" >RIV/49777513:23220/16:43929122 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://revue.elth.pub.ro/index.php?action=main&year=2016&issue=1" target="_blank" >http://revue.elth.pub.ro/index.php?action=main&year=2016&issue=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education strategy regarding the electromagnetic compatibility at low-frequency
Popis výsledku v původním jazyce
The problems of electromagnetic compatibility (EMC) have been taken into account in almost all faculties of electrical engineering in the world. However, EMC phenomena are only partially mentioned in the small chapters of ndividual electrical engin eering courses and the education is largely focused on one specific EMC area. This paper describes the educational approach to teaching the subject of the EMC in the low-frequency interference. In accordance ith the complexity of EMC issue courses and lessons have to be divided into several sections. Main attention is paid to the interference of power electronic converters with the electricity power net and to the negative effect of the converters on loads. Experiences from 15 years of teaching are presented.
Název v anglickém jazyce
Education strategy regarding the electromagnetic compatibility at low-frequency
Popis výsledku anglicky
The problems of electromagnetic compatibility (EMC) have been taken into account in almost all faculties of electrical engineering in the world. However, EMC phenomena are only partially mentioned in the small chapters of ndividual electrical engin eering courses and the education is largely focused on one specific EMC area. This paper describes the educational approach to teaching the subject of the EMC in the low-frequency interference. In accordance ith the complexity of EMC issue courses and lessons have to be divided into several sections. Main attention is paid to the interference of power electronic converters with the electricity power net and to the negative effect of the converters on loads. Experiences from 15 years of teaching are presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0094" target="_blank" >ED2.1.00/03.0094: Regionální inovační centrum elektrotechniky (RICE)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Revue Roumaine des Sciences Techniques. Serie Electrotechnique et Energetique
ISSN
0035-4066
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
48-52
Kód UT WoS článku
000378014100010
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84984669577