Simplified thermal model of traction transformer for commercial use
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F16%3A43930390" target="_blank" >RIV/49777513:23220/16:43930390 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7827825/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7827825/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simplified thermal model of traction transformer for commercial use
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the thermal analysis of tractíon transformer. The traction transformers are special kind of a transformers. The windings have lots of voltage termínals for various voltage levels and varíous supply systems. In the artícle is described the thermal mathematical model of traction transformer. The possibílities of simplification of calculation model and high accuracy of simulation results are compared with reality. The traction transformer ís placed on the deck of rail vehicle. The transformer coolíng is provided by two cooling systems. Inner cooling system ís made by the mineral oil. The oil is forced cooled by switching an air-fan. The fan switching dependents on temperature of mineral oil. This reduced model is used for calculation of total energy of rail vehicle.
Název v anglickém jazyce
Simplified thermal model of traction transformer for commercial use
Popis výsledku anglicky
This article deals with the thermal analysis of tractíon transformer. The traction transformers are special kind of a transformers. The windings have lots of voltage termínals for various voltage levels and varíous supply systems. In the artícle is described the thermal mathematical model of traction transformer. The possibílities of simplification of calculation model and high accuracy of simulation results are compared with reality. The traction transformer ís placed on the deck of rail vehicle. The transformer coolíng is provided by two cooling systems. Inner cooling system ís made by the mineral oil. The oil is forced cooled by switching an air-fan. The fan switching dependents on temperature of mineral oil. This reduced model is used for calculation of total energy of rail vehicle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1607" target="_blank" >LO1607: RICE – Nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2016 17th International Conference on Mechatronics - Mechatronika (ME) 2016
ISBN
978-80-01-05882-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
246-250
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague, Czech Republic
Datum konání akce
7. 12. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—