Innovative traffic barrier for road and city tunnels
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F17%3A43932809" target="_blank" >RIV/49777513:23220/17:43932809 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovative traffic barrier for road and city tunnels
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a project of an innovative, safe and effective traffic closure system for road and city tunnels. This system, based on a net of flexible silicon components and carbon strings which forms together a “roller shutter”, should solve a problematic closure of a tunnel during emergency and maintenance situations. Every traffic lane has its own independently operated barrier. The net has predefined “crack points”, which are activated in the case of high-energy impacts (i.e. collisions of vehicles with the barrier) and should protect drivers and vehicles. A classical traffic closure solution in the Czech Republic is a combination of a traffic-light signaling, variable traffic signs and mechanical traffic barriers. This closure system is often very ineffective. There is available only a few other more experimental than practical alternatives. This project is managed by Czech companies Feramat Cybernetics, Technofiber and The University of West Bohemia.
Název v anglickém jazyce
Innovative traffic barrier for road and city tunnels
Popis výsledku anglicky
This paper presents a project of an innovative, safe and effective traffic closure system for road and city tunnels. This system, based on a net of flexible silicon components and carbon strings which forms together a “roller shutter”, should solve a problematic closure of a tunnel during emergency and maintenance situations. Every traffic lane has its own independently operated barrier. The net has predefined “crack points”, which are activated in the case of high-energy impacts (i.e. collisions of vehicles with the barrier) and should protect drivers and vehicles. A classical traffic closure solution in the Czech Republic is a combination of a traffic-light signaling, variable traffic signs and mechanical traffic barriers. This closure system is often very ineffective. There is available only a few other more experimental than practical alternatives. This project is managed by Czech companies Feramat Cybernetics, Technofiber and The University of West Bohemia.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031111" target="_blank" >TA04031111: Bezpečnostní dopravní uzávěra silničních tunelů – SOFT STOP</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the WTC 2017
ISBN
978-82-92641-40-8
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
2805-2813
Název nakladatele
Norwegian Tunnelling Society NFF
Místo vydání
Oslo
Místo konání akce
Bergen, Norway
Datum konání akce
9. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—