Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A new high-voltage gain non-isolated zero-current-switching bidirectional DC–DC converter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F18%3A43932184" target="_blank" >RIV/49777513:23220/18:43932184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s13369-017-2702-0#aboutcontent" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s13369-017-2702-0#aboutcontent</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13369-017-2702-0" target="_blank" >10.1007/s13369-017-2702-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A new high-voltage gain non-isolated zero-current-switching bidirectional DC–DC converter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with a new high-voltage-gain zero-current switching bidirectional DC–DC converter for electric vehicles. The hard-switched non-isolated bidirectional converter integrated with auxiliary active switches and resonant elements were designed to attain the zero-current switching turn-off operation in the main IGBTs. This converter has dual characteristics as battery charge (buck) mode and discharge (boost) mode. By individual mode, all the active switches operate under zero-current switching turn-off operation for the minimized turn-off losses. The proposed converter has high voltage gain with reduced turn-off losses when operating in discharge mode and has low output voltage conversion in charge mode. The topology described with the aid of theoretical waveforms were tested using a laboratory prototype 70/300 V, 800 W system functioned under 50 kHz operating frequency.

  • Název v anglickém jazyce

    A new high-voltage gain non-isolated zero-current-switching bidirectional DC–DC converter

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with a new high-voltage-gain zero-current switching bidirectional DC–DC converter for electric vehicles. The hard-switched non-isolated bidirectional converter integrated with auxiliary active switches and resonant elements were designed to attain the zero-current switching turn-off operation in the main IGBTs. This converter has dual characteristics as battery charge (buck) mode and discharge (boost) mode. By individual mode, all the active switches operate under zero-current switching turn-off operation for the minimized turn-off losses. The proposed converter has high voltage gain with reduced turn-off losses when operating in discharge mode and has low output voltage conversion in charge mode. The topology described with the aid of theoretical waveforms were tested using a laboratory prototype 70/300 V, 800 W system functioned under 50 kHz operating frequency.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1607" target="_blank" >LO1607: RICE – Nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Arabian Journal for Science and Engineering

  • ISSN

    2193-567X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    2713-2723

  • Kód UT WoS článku

    000431511200004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85034974481