Design and analysis of a full bridge LLC DC-DC converter for auxiliary power supplies in traction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F18%3A43951488" target="_blank" >RIV/49777513:23220/18:43951488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12046-018-0856-4" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12046-018-0856-4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12046-018-0856-4" target="_blank" >10.1007/s12046-018-0856-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design and analysis of a full bridge LLC DC-DC converter for auxiliary power supplies in traction
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on an 8 kW LLC resonant full bridge DC-DC converter topology using a high frequency transformer for auxiliary power supply systems in traction. The full bridge DC-DC converter with the LLC resonant network has been tested under hard switching and zero current switching conditions with 100 kHz switching frequency. In addition to this, an observation made for the effect of dead time variation of the power switches to improve the overall system efficiency. This paper describes the efficiency of the ZCS full bridge converter by considering different input power levels and also compared with hard switched topology. This paper presents the operating principles, simulation analysis, and experimental verification for 3 kW to 8 kW LLC resonant full bridge converter with 1200 V/40 A IGBTs, and its efficiency comparison.
Název v anglickém jazyce
Design and analysis of a full bridge LLC DC-DC converter for auxiliary power supplies in traction
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on an 8 kW LLC resonant full bridge DC-DC converter topology using a high frequency transformer for auxiliary power supply systems in traction. The full bridge DC-DC converter with the LLC resonant network has been tested under hard switching and zero current switching conditions with 100 kHz switching frequency. In addition to this, an observation made for the effect of dead time variation of the power switches to improve the overall system efficiency. This paper describes the efficiency of the ZCS full bridge converter by considering different input power levels and also compared with hard switched topology. This paper presents the operating principles, simulation analysis, and experimental verification for 3 kW to 8 kW LLC resonant full bridge converter with 1200 V/40 A IGBTs, and its efficiency comparison.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1607" target="_blank" >LO1607: RICE – Nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sadhana : Academy Proceedings in Engineering Sciences
ISSN
0256-2499
e-ISSN
—
Svazek periodika
43
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
IN - Indická republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
000434807400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85048288870