Design and analysis of a new zero current transition bidirectional converter for energy storage systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F18%3A43952418" target="_blank" >RIV/49777513:23220/18:43952418 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://eejournal.ktu.lt/index.php/elt/article/view/21471" target="_blank" >http://eejournal.ktu.lt/index.php/elt/article/view/21471</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5755/j01.eie.24.4.21471" target="_blank" >10.5755/j01.eie.24.4.21471</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design and analysis of a new zero current transition bidirectional converter for energy storage systems
Popis výsledku v původním jazyce
This paper proposes a new zero-current transition based non-isolated bidirectional DC-DC converter for battery storage appliances in DC traction vehicles. The proposed converter has an auxiliary IGBTS, auxiliary inductor, auxiliary capacitor and bypass diodes are additionally to the main converter module. Usually, the zero-current transition achieved for the main IGBTs circuit has major advantages like reduced turn-off losses, overall conduction losses and minimized reverse recovery problems to the anti-parallel diodes of the main IGBTs. The operation principles, simulation and experimental investigations on 150 V/250 V/1 kW laboratory prototype are presented in order to show the performance and also to verify the soft-switching characteristics in boost/buck modes of the converter.
Název v anglickém jazyce
Design and analysis of a new zero current transition bidirectional converter for energy storage systems
Popis výsledku anglicky
This paper proposes a new zero-current transition based non-isolated bidirectional DC-DC converter for battery storage appliances in DC traction vehicles. The proposed converter has an auxiliary IGBTS, auxiliary inductor, auxiliary capacitor and bypass diodes are additionally to the main converter module. Usually, the zero-current transition achieved for the main IGBTs circuit has major advantages like reduced turn-off losses, overall conduction losses and minimized reverse recovery problems to the anti-parallel diodes of the main IGBTs. The operation principles, simulation and experimental investigations on 150 V/250 V/1 kW laboratory prototype are presented in order to show the performance and also to verify the soft-switching characteristics in boost/buck modes of the converter.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1607" target="_blank" >LO1607: RICE – Nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elektronika ir Elektrotechnika
ISSN
1392-1215
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
8-14
Kód UT WoS článku
000442492700002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85053825196