Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of hybrid speed and throttle control for centrifugal pump system enhancement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F19%3A43955472" target="_blank" >RIV/49777513:23220/19:43955472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8781218" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8781218</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISIE.2019.8781218" target="_blank" >10.1109/ISIE.2019.8781218</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of hybrid speed and throttle control for centrifugal pump system enhancement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A Simulink/DriveSize based model for the hybrid speed and throttle control of a centrifugal pumping plant equipped with a variable speed drive is proposed in this paper. The model provides the possibility of input power estimation for mutual throttling and speed control. In addition, to evaluate the optimal operation point according to these calculations. The current model is designed to provide the ability to choose the most optimal valve position and the rotational speed of the pumping system with the help of hybrid speed and throttle control strategy. The model consists of two main parts one part is used to simulate speed control and the second part for throttling simulation. To evaluate the developed model, a series of tests have been carried out. The evaluation of the model shows that the proposed hybrid system is more beneficial from the power consumption point of view than the conventional one based separately on speed control or throttle control. The designed model is useful for control enhancement of the centrifugal pumping plants operation.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of hybrid speed and throttle control for centrifugal pump system enhancement

  • Popis výsledku anglicky

    A Simulink/DriveSize based model for the hybrid speed and throttle control of a centrifugal pumping plant equipped with a variable speed drive is proposed in this paper. The model provides the possibility of input power estimation for mutual throttling and speed control. In addition, to evaluate the optimal operation point according to these calculations. The current model is designed to provide the ability to choose the most optimal valve position and the rotational speed of the pumping system with the help of hybrid speed and throttle control strategy. The model consists of two main parts one part is used to simulate speed control and the second part for throttling simulation. To evaluate the developed model, a series of tests have been carried out. The evaluation of the model shows that the proposed hybrid system is more beneficial from the power consumption point of view than the conventional one based separately on speed control or throttle control. The designed model is useful for control enhancement of the centrifugal pumping plants operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020455" target="_blank" >TE01020455: Centrum pokročilých jaderných technologií (CANUT)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IEEE International Symposium on Industrial Electronics (ISIE 2019)

  • ISBN

    978-1-72813-666-0

  • ISSN

    2163-5137

  • e-ISSN

    2163-5145

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    563-568

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Vancouver, BC, Canada

  • Datum konání akce

    12. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000500998700085