PCS-MPC s vylepšeným matematickým modelem pro PMSM pohon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F21%3A43962945" target="_blank" >RIV/49777513:23220/21:43962945 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PCS-MPC s vylepšeným matematickým modelem pro PMSM pohon
Popis výsledku v původním jazyce
Algoritmy řízení pro synchronní motory s permanentními magnety (PMSM) jsou založeny na zjednodušené interpretaci matematického modelu, za předpokladu harmonických signálů a lineárního rozložení magnetického toku ve vzduchové mezeře. Nicméně v tomto režimu vede řízení na zhoršení točivého momentu a celkově může snížit účinnost stroje. Proto je za účelem zlepšení účinnosti a kvality točivého momentu, potřeba při návrhu zvážit výše uvedené vlivy v matematickém modelu, kde indukčnost statoru a magnetický tok permanentních magnetů jsou považovány za funkci polohy rotoru. V tomto dokumentu hledáme jednoduché a přitom robustní řízení se srovnatelnými výsledky. K tomuto účelu používáme prediktivní řízení (FCS-MPC) s modelem definovaným v d, q souřadném systému.
Název v anglickém jazyce
FCS-MPC with improved mathematical model for IPMSM drive
Popis výsledku anglicky
The control algorithms for permanent magnet synchronous motor (PMSM) are based on simplified interpretation of the mathematical model, assuming strictly harmonic signals and linear distribution of the magnetic flux of permanent magnets in the air gap. Nevertheless, neglected phenomenon’s in the mathematical mode leads to deterioration of the torque and overall it may lower the efficiency of the machine. Therefore, in order to improve efficiency and torque quality, the aforementioned effects need to be considered, when designing mathematical model, where, stator inductance and magnetic flux of permanent magnets are considered a function of the rotor position. In this paper we seek for simple and yet robust control with comparable results. For this purpose, we use predictive control (FCS-MPC) with precise model defined in d, q reference frame.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů