Provoz distribučních elektrických sítí v malých obcích s instalací dobíjecích stanic elektromobilů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F21%3A43964017" target="_blank" >RIV/49777513:23220/21:43964017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Provoz distribučních elektrických sítí v malých obcích s instalací dobíjecích stanic elektromobilů
Popis výsledku v původním jazyce
Současný rozvoj elektromobility vede k instalaci velkého množství veřejných dobíjecích stanic ve městech a podél významných silnic. Ve městech jsou distribuční sítě poměrně dobře dimenzované v okolí obchodních center nebo místech, kam je vyváděn velký výkon. Značná část distribučních sítí je po rekonstrukcích, proto zde nebývá problém pro instalaci dobíjecích stanic elektrických vozidel a vliv nabíjení elektromobilů na síť nepřináší komplikace z pohledu zvýšených činných ztrát v síti a úbytku napětí. Totéž platí i pro nabíjecí stanice u benzinových pump podél silnic, které jsou často napájeny přes transformátory z vysokonapěťové sítě. Problémy však mohou nastat s instalací nabíjecích stanic v malých obcích, kde jsou často zastaralé a slabě dimenzované elektrické rozvody. Zde mohou mít zvýšené odběry výkonu při nabíjení elektromobilů extrémní vliv na kvalitu napětí a provoz sítě. V článku se autoři zabývají vlivem nabíjení elektromobilů na elektrickou distribuční síť v malé obci, kde jsou slabě dimenzované a zastaralé elektrické rozvody a nedostatečný výkon pro napájení lokality z distribučních transformátorů. Autoři se zabývají zejména úbytky napětí v síti, činný ztrátami v rozvodech a zatížením distribučních transformátorů při neřízením nabíjení elektromobilů z veřejných i domácích nabíjecích stanic. Problematiku autoři řeší modelováním v alternativním softwaru DYNAST pomocí výkonové zátěže představující nabíjecí stanici elektromobilů při nabíjení.
Název v anglickém jazyce
Operation of electric distribution grids in small villages with a huge penetration the electric vehicle charging stations
Popis výsledku anglicky
Current development of electromobility leads to installation a huge amount of public electric vehicle charging stations (EVCSs) in cities and also along major roads. The electric distribution grids are relatively well dimensioned near shopping centres in cities or in localities, where great level of power is distributed to large industry customers. A significant portion of distribution grids is well dimensioned or it is after a recent reconstruction with a power reserve. Therefore, an installation of EVCSs doesn’t bring relevant problems with their placement and negative influences of electric vehicles (EVs) don’t cause complication through the increased power losses and voltage drops levels in the grids. The same applies for the EVCSs installed at the petrol stations along major roads which are mostly supplied directly from transformers connected to the high voltage grids. Adverse conditions may occur when installation EVCSs in small villages, where electric distribution lines are poorly dimensioned and also in obsolete performance. The increased power consumptions when EVs charging may have an extreme negative influence on demanded voltage quality, active power losses level and also effect on total distribution grid operation. In the paper, the authors deal with the influence of EVs charging on the electric distribution grid in a small village, where electric distribution lines are poorly dimensioned and out-of–date for current needs and also powered from low apparent power level transformers. The authors analyze in a paper mainly voltage deviations, active power losses, active and reactive power flows, and also distribution feeder loading at uncontrolled EVs charging from public and also homes EVCSs. The mentioned problems are solved in alternative simulation software DYNAST by means of EVCS power load model defined by demanded active and reactive power consumption when charging.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů