Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

In-motion charged vehicle simulation considering traffic and power grid interactions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F22%3A43965559" target="_blank" >RIV/49777513:23220/22:43965559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S136192092200150X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S136192092200150X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trd.2022.103322" target="_blank" >10.1016/j.trd.2022.103322</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    In-motion charged vehicle simulation considering traffic and power grid interactions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When designing new electric vehicles for urban transport, both vehicle producers and operators need to establish and verify requirements that the vehicle has to fulfil regarding, e.g., energy storage capacity, driving range, or battery wear. These requirements are typically verified using simulation tools that concentrate mostly on electrical quantities, but disregard the influence of road infrastructure, surrounding traffic and detours. At the same time, an expansion of the electric vehicle fleet may have a negative impact on the existing power grid. Sufficient dimensioning of the grid elements and their verification are therefore necessary to keep the electric transport service reliable. This paper demonstrates a tool suitable for verification of battery-assisted trolleybus fleet and power infrastructure parameters, based on extensions to the SUMO traffic simulator. The tool carries out a joint simulation of electric and traffic-related quantities. It is demonstrated on seven use-cases inspired by real-life problems.

  • Název v anglickém jazyce

    In-motion charged vehicle simulation considering traffic and power grid interactions

  • Popis výsledku anglicky

    When designing new electric vehicles for urban transport, both vehicle producers and operators need to establish and verify requirements that the vehicle has to fulfil regarding, e.g., energy storage capacity, driving range, or battery wear. These requirements are typically verified using simulation tools that concentrate mostly on electrical quantities, but disregard the influence of road infrastructure, surrounding traffic and detours. At the same time, an expansion of the electric vehicle fleet may have a negative impact on the existing power grid. Sufficient dimensioning of the grid elements and their verification are therefore necessary to keep the electric transport service reliable. This paper demonstrates a tool suitable for verification of battery-assisted trolleybus fleet and power infrastructure parameters, based on extensions to the SUMO traffic simulator. The tool carries out a joint simulation of electric and traffic-related quantities. It is demonstrated on seven use-cases inspired by real-life problems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF18_069%2F0009855" target="_blank" >EF18_069/0009855: Elektrotechnické technologie s vysokým podílem vestavěné inteligence</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TRANSPORTATION RESEARCH PART D-TRANSPORT AND ENVIRONMENT

  • ISSN

    1361-9209

  • e-ISSN

    1879-2340

  • Svazek periodika

    109

  • Číslo periodika v rámci svazku

    August 2022

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1-21

  • Kód UT WoS článku

    000819433900006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85132905494