Control Unit for Energy Harvesting for Freight Wagon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F22%3A43966893" target="_blank" >RIV/49777513:23220/22:43966893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9983175" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9983175</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ME54704.2022.9983175" target="_blank" >10.1109/ME54704.2022.9983175</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control Unit for Energy Harvesting for Freight Wagon
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on hardware and software design of a control unit for an energy harvesting generator mounted on a freight wagon wheel. The generator is an essential part of diagnostic system for freight wagons fleets operated over the Europe railway systems. Main focus was placed in the direction of sufficient power provided by the generator to the on-board system during low speed motion of the wagon (lower than 10 km/h).The control unit is designed to control the AC-DC converter powered by a synchronous generator to provide the onboard power network (including energy for the backup battery system) of 24V up to 8A in a full range of wagon speed. It implements basic diagnostic of PMSM generator and converter state, and it also provides 2-axis acceleration data and wheel rpm information for IoT freight wagon diagnostic top-level unit.The unit design is modular to allow full and reduced assembly (without AC-DC converter) for diagnostics purposes of other wagon axles.
Název v anglickém jazyce
Control Unit for Energy Harvesting for Freight Wagon
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on hardware and software design of a control unit for an energy harvesting generator mounted on a freight wagon wheel. The generator is an essential part of diagnostic system for freight wagons fleets operated over the Europe railway systems. Main focus was placed in the direction of sufficient power provided by the generator to the on-board system during low speed motion of the wagon (lower than 10 km/h).The control unit is designed to control the AC-DC converter powered by a synchronous generator to provide the onboard power network (including energy for the backup battery system) of 24V up to 8A in a full range of wagon speed. It implements basic diagnostic of PMSM generator and converter state, and it also provides 2-axis acceleration data and wheel rpm information for IoT freight wagon diagnostic top-level unit.The unit design is modular to allow full and reduced assembly (without AC-DC converter) for diagnostics purposes of other wagon axles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2022 20th International Conference on Mechatronics - Mechatronika, ME 2022
ISBN
978-1-66541-040-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
114-119
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Pilsen, Czech Republic
Datum konání akce
7. 12. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000947331700005