Kompenzace zvlnění momentu synchronního stroje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F23%3A43970322" target="_blank" >RIV/49777513:23220/23:43970322 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompenzace zvlnění momentu synchronního stroje
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje nežádoucí krokující složku momentu (cogging torque), která je konstrukční vlastností strojů s vnitřními permanentními magnety. Problematika měření momentu a jeho zvlnění je zkoumána. Dále je navržen algoritmus řízení, který umožňuje redukovat zvlnění momentu pomocí injektáže proudu. Redukce zvlnění momentu má vliv také na hluk stroje.
Název v anglickém jazyce
Torque Ripple Compensation of Synchronous Machine
Popis výsledku anglicky
In this paper, cogging torque of the interior permanent magnet synchronous machine is introduced. Practical issues of torque ripple measurement are described. The torque ripple compensation algorithm using PI and resonant controllers is designed. The influence of torque ripple compensation to the acoustic noise of the machine is measured.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů