Comparative Vibration Response Analysis of 3-phase and 9-phase PMSM Prototype
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F24%3A43972961" target="_blank" >RIV/49777513:23220/24:43972961 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10693918" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10693918</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/Diagnostika61830.2024.10693918" target="_blank" >10.1109/Diagnostika61830.2024.10693918</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparative Vibration Response Analysis of 3-phase and 9-phase PMSM Prototype
Popis výsledku v původním jazyce
The multiphase machines have become an object of interest to many researchers and engineers as they offer significantly higher reliability since they are less prone to high vibration levels after a one-phase disconnection fault. Moreover, multiphase machines provide less vibration due to the smooth waveform of the magnetomotive force. This study aims to characterize and perform the comparative analysis of 3-phase and 9-phase PMSM prototypes strictly in terms of phase disconnecting faulty operational regimes. The paper describes the designed condition monitoring and diagnostic system used for data acquisition. The investigation confirms the hypothesis on lower vibration levels during a one-phase disconnection fault. The results also include a spectral and RMS values comparison and a discussion of both 3-phase and 9-phase machine vibrations in various combinations of faulty regimes.
Název v anglickém jazyce
Comparative Vibration Response Analysis of 3-phase and 9-phase PMSM Prototype
Popis výsledku anglicky
The multiphase machines have become an object of interest to many researchers and engineers as they offer significantly higher reliability since they are less prone to high vibration levels after a one-phase disconnection fault. Moreover, multiphase machines provide less vibration due to the smooth waveform of the magnetomotive force. This study aims to characterize and perform the comparative analysis of 3-phase and 9-phase PMSM prototypes strictly in terms of phase disconnecting faulty operational regimes. The paper describes the designed condition monitoring and diagnostic system used for data acquisition. The investigation confirms the hypothesis on lower vibration levels during a one-phase disconnection fault. The results also include a spectral and RMS values comparison and a discussion of both 3-phase and 9-phase machine vibrations in various combinations of faulty regimes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CL01000234" target="_blank" >CL01000234: Vývoj univerzální elektrické powertrain jednotky pro systémy malé elektrické městské dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2024 International Conference on Diagnostics in Electrical Engineering (Diagnostika) : /conference proceedings/
ISBN
979-8-3503-6149-0
ISSN
2464-7071
e-ISSN
2464-708X
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Pilsen, Czech Republic
Datum konání akce
3. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001345150300001