The Development and Application of Impingement Jet Cooling in the Small Traction Synchronous Machine with Permanent Magnets
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F24%3A43973093" target="_blank" >RIV/49777513:23220/24:43973093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10700163" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10700163</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICEM60801.2024.10700163" target="_blank" >10.1109/ICEM60801.2024.10700163</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Development and Application of Impingement Jet Cooling in the Small Traction Synchronous Machine with Permanent Magnets
Popis výsledku v původním jazyce
The current research primarily focuses on minimizing machine dimensions and enhancing their power density. This paper details the development of impingement cooling systems for small traction machines, which are utilized, for instance, in driving small trolleys where compact size must be maintained while maximizing the power and torque output of the electric machine. The study elaborates on the development, testing, and performance evaluation of impingement cooling, examining its efficacy relative to the pressure and temperature variations of the cooling medium. Heat transfer coefficients were determined to assess the cooling efficiency achieved under different operating conditions. The developed cooling system allowed the maximum current capability of winding to reach 14 times higher power output than the original air-cooling technique while keeping the temperature below 40°C.
Název v anglickém jazyce
The Development and Application of Impingement Jet Cooling in the Small Traction Synchronous Machine with Permanent Magnets
Popis výsledku anglicky
The current research primarily focuses on minimizing machine dimensions and enhancing their power density. This paper details the development of impingement cooling systems for small traction machines, which are utilized, for instance, in driving small trolleys where compact size must be maintained while maximizing the power and torque output of the electric machine. The study elaborates on the development, testing, and performance evaluation of impingement cooling, examining its efficacy relative to the pressure and temperature variations of the cooling medium. Heat transfer coefficients were determined to assess the cooling efficiency achieved under different operating conditions. The developed cooling system allowed the maximum current capability of winding to reach 14 times higher power output than the original air-cooling technique while keeping the temperature below 40°C.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000028" target="_blank" >TN02000028: Centrum pokročilých strojů a výrobních technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2024 International Conference on Electrical Machines (ICEM)
ISBN
979-8-3503-7060-7
ISSN
2381-4802
e-ISSN
2473-2087
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Torino, Italy
Datum konání akce
1. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—